Borsten

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Mirre, Aug 3, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hoi,

Ik heb sinds vorige wk woensdag (nu dus 8 dg) af en aan brandende/gloeiende borsten. Nu dacht ik dat het nog kwam omdat ik 10 juli een MK heb gehad..., maar nu drukte ik vandaag op m'n tepels en kwam er uit beiden een beetje witte/troebele vocht/melk!?
    Heb VK gebeld en ze zegt: Wacht maar ff af de komende dagen..
    Het kan dat je ongi komt en dan moet het weggaan, zo niet...dan bellen na het weekend.
    Of...je kan ook weer zwanger zijn.
    Dat laatste hoop ik natuurlijk, maar of dat zo kan zijn??
    Heb nm vanaf maandag een beetje lichtgekleurd roze slijm verlies..soms..niet de hele dag door.

Waardoor kan het melkachtige komen uit m'n tepels?

Mirre

2. Lonneke

Lonneke Actief lid

Jun 16, 2006
    368
    0
    0
    Melkafscheiding uit je borsten kan meerdere oorzaken hebben. Houd het even goed in de gaten. Wanneer het blijft en je blijkt niet zwanger te zijn, neem dan even contact op met je huisarts. Gebruik je misschien bepaalde medicijnen (voor je maag of antidepressiva?). Van sommige medicijnen kan melkafscheiding namelijk een bijwerking zijn.

Lonneke

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hoi Lonneke,

Nee ik gebruik geen medicijnen helemaal niets.
    Het vreemde was wel al dat tijdens de korte zwangerschap m'n borsten al zo heftig reageerde...
    Heb inmiddels het medische spreekuur van de gyn gebeld en deze zeggen..wacht het even af het kan dat je hormoonhuishouding in de war is.
    Vandaag 'lijkt' het brandende gevoel wat minder gelukkig maar vreemd vind ik het wel. Je zou verwachten dat na een MK alles uit je lichaam gaat..inmiddels zijn we al bijna 4 wk verder.

Mirre

4. Lonneke

Lonneke Actief lid

Jun 16, 2006
    368
    0
    0
    Een lichaam zit soms inderdaad raar in elkaar. De ene persoon kan zo weer ontzwangert zijn, terwijl het bij een ander een aardig tijdje kan duren...

Lonneke

5. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    M'n menstruatie is doorgekomen en m'n borsten lijken nu minder gespannen.
    Ik hoop dat m'n lichaam zichzelf snel weer in balans weet te krijgen.

Ik vraag me alleen af welke dag ik nu weer als eerste cyclus dag zal moeten gebruiken??
    Maandag 31 juli toen het eerste roze/slijm verlies kwam (wat de week een beetje voortduurde met soms een beetje rood verlies) of...vanaf zaterdag 5 aug toen het echte rode donkere bloedverlies doorzette???
    Ik ben maar uitgaan van de 31ste...
    Wat vind jij ervan??

Mirre

6. Lonneke

Lonneke Actief lid

Jun 16, 2006
    368
    0
    0
    In principe inderdaad 31 juli, maar het kan dus zijn dat deze cyclus nog wat langer gaat duren doordat het bloedverlies pas later doorzette. Wel fijn dat je lichaam de draad weer oppakt (en je borsten al weer wat soepeler beginnen te worden)...

Lonneke

7. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik ben idd opgelucht dat m'n lichaam weer wat meer normaal lijkt te gaan worden.
    Ik ben alleen een beetje in de war, want als ik de cyclus 25 dagen aanhou zou ik over 4 dagen alweer m'n meest vruchtbare 'klus'dag hebben....
    Ik voel niet zo goed wanneer ik een eisprong heb dus denk erover om maar vanaf morgen te beginnen met ovulatietesten.
    Dan heb ik er waarschijnlijk wel veel nodig deze cyclus, maar dan kan ik wel peilen wanneer en of ik een eisprong krijg.
    Wat vind jij??..... of denk je dat deze cyclus wel eens bijv 29/30 dagen kan worden (bedoelde je dat met wat langer gaat duren??)
    en komt m'n eisprong dan ook automatisch later dan de 11de aug bijv.?

Mirre

8. Lonneke

Lonneke Actief lid

Jun 16, 2006
    368
    0
    0
    Ik denk inderdaad dat je nu later de eisprong gaat krijgen. Houd je temperatuur in de gaten en eventueel je afscheiding (rondom de eisprong hebben veel vrouwen meer slijmafscheiding) en inderdaad kan je ook een ovulatietest doen. Om deze over vier dagen al te doen is denk ik niet zo zinvol, omdat de menstruatie nu pas echt goed aan het doorzetten is...

Lonneke

Share This Page