borsten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bobbie77, 28 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bobbie77

Bobbie77 Lid

2 aug 2008
    66
    0
    0
    regio utrecht
    Hoi hoi,

Ik ben inmiddels al een flinke tijd zwanger en eigenlijk gaat alles goed. Er is slechts één maar: ik merk nog helemaal niks aan mijn borsten! Ze zijn niet groter geworden en mijn tepels zijn niet verkleurd. Is dat normaal, komt dat vaker voor :(
    Ik wil nl. wel borstvoeding geven maar ben benieuwd of ik dat straks wel kan.

Groetjes,
    Bobbie

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Mijn tepels zijn ook nooit verkleurd en pas na 26 weken gingen mijn borsten ineens heel hard groeien...

Borstvoeding heeft trouwens niks te maken met de grootte van je borsten of de kleur van je tepels... komt vast helemaal goed!

3. Margriet

Margriet Lid

6 apr 2006
    82
    0
    0
    Of je borsten wel of niet vernaderen heeft niks te maken met het kunnen geven van borstvoeding hoor. Ik heb altijd gehoord dat iedereen in principe borstvoeding kan geven. En ja, bij iedereen reageert het lichaam weer anders. De buik is ook zoiets. De een wordt megadik en bij de ander zie je nauwelijks dat ze zwanger is. Maak je niet druk joh, het loopt allemaal wel los.

4. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Hoi,

Ik ben inmiddels al tijdje geleden bevallen. Maar mijn borsten waren ook niet gegroeid, de tepels waren wel donkerder geworden, maar dat zegt niets over het feit of je bv kan geven ja of nee. Ik las verhalen van zwangere meiden waar de melk al uitkwam voor de bevalling ook dit was niet het geval bij mij, maar ik geef toch echt bv:D Soms kan het ook psychisch zijn, niet om je aan te vallen, maar juist om je gerust te stellen, gewoon relaxt blijven en je er niet te druk om maken en er gewoon vanuit gaan dat je bv kan geven...;)

5. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Pfffff, moeilijke vraag hoor. Ik moet zeggen dat mijn tepels ook niet van kleur of grootte zijn veranderd, maar mijn borsten zelf zijn wel degelijk groter. Het lijkt mij niet dat het kwaad kan hoor, maar anders vraag je het toch even aan je verloskundige? Zij kan je vast meer vertellen....

Succes

6. Bobbie77

Bobbie77 Lid

2 aug 2008
    66
    0
    0
    regio utrecht
    Bedankt voor jullie reacties, dat geeft een mens weer hoop :)

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hoi hoi mijn borsten zijn gelukkig nog niet gegroeid hoeft van mij ook niet haha zijn al groot zat maar wel tepel hof is verkleurt en idd bij mijn eerst zwangerschap had ik rond zeven maanden al lekkende borsten maar idd iedereen heeft ander borsten en denk dat het wel lukt dat bv geven komt wel goed allemaal groetjes en ;)

8. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben nu 34 weken zwanger en mijn borsten zijn een heeeeeel klein beetje voller geworden. Wel zijn mijn tepels iets donkerder geworden. Dus je bent niet de enige waarbij ze niet groot zijn geworden. Wel heb ik al vanaf 5 maanden dagelijks last van vochtverlies. Dus voorbereiden doen ze wel ;)

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Het zit er voor mij bijna op, maar mijn borsten zijn ook niet heel veel gegroeid, hoor :) Althans, ze zijn wel gegroeid, maar zo geleidelijk dat het amper opvalt. Tepelhof is de laatste weken een heel klein beetje verkleurd, maar ook dat mag geen naam hebben.
    Het enige dat me laatst ineens opviel was dat mijn tepel zelf wat groter is dan voorheen, maar ook dat is dus iets recents.

Lekker laten gaan: je lijf regelt het heus allemaal wel!

10. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity

Meid me borsten zijn niet verkleurd en gegroeid in de zwangerschap...dat deden ze er vlak na...en 9 en een halve maand bv gegeven...bv heeft niets met melk lekken en groeien te maken...komt helemaal goed;)

11. Priscill

Priscill Actief lid

7 aug 2007
    151
    0
    0
    Mijn borsten zijn nooit groter geworden, 70C bleef 70C en ook niet echt noemenswaardig verkleurd. Ik heb de hele (vorige) zwangerschap mijn eigen beha's aangehad. Voeding had ik wel!

12. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    ik heb er een dikke cup bijgekregen op t moment.. hoop niet dat dat er meer gaan worden want t doet elke dag weer pijn!!!

13. LaChickaa

LaChickaa Actief lid

16 mei 2009
    171
    0
    0
    Den Haag
    moon30, geef je extra cup maar aan mij hoor hahahah :D

ook ik ben er bijna en mn borsten zijn echt nog steeds hetzelfde, ook niet echt voller of iets, terwijl ik dat toch wel graag zou willen hahaha
    iedereen om me heen krijgt grotere borsten en ik heb nog steeds kleintjes vind ik zelf dan
    maar ach we doen dr helaas niks aan :D

wel zijn mn tepels donkerder geworden en idd vochtverlies

14. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    had ik ook niet en bij mij is de borstvoeding niet gelukt omdat mijn tepels niet naar buiten komen, maar of dat met elkaar te maken heeft??? denk het niet hoor, dat van mij is een familiekwaaltje en heb toch nog dankzij kolven mijn baby bv kunnen geven (nog steeds)

x

15. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Ik zit hier op 35 weken zwangerschap en ook nog helemaal niks noppes gemerkt aan mijn borsten hoor!! vandaag nog aan de vk gevraagd en ze zegt dat t helemaal niets zegt. zodra je placenta loskomt na de bevalling schijn je t meteen aan te gaan maken, dus ja ik vertrouw er maar gewoon op al is t wel raar, ze zijn juist kleiner geworden ;)

16. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    wacht maar als die kleine straks geboren is :D

17. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier zijn ze nu sinds een paar wk ineens gaan lekken maar komt denk ik ook omdat ik er thee voor drink hihi deed ik bij de eerste niet en toen kwam er allene op het laatst wat doorzichtig vocht. enn u komt er al echte gele substantie uit.

en het zegt dus idd niks bi jde eerste had ik het dus ook neit en heb gewoon nog 8 wk gekolfd (ze wilde niet happen) dr kwam dus genoeg uit tot ik er zlef helemaal kappot van was toen liep het rrug en ben ik gestopt

18. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Ik heb ook bijna geen verandering aan mijn borsten.
    Het donkerder worden van de tepel/tepelhof begon ook pas heel laat, in het 3e trimester pas.
    Ik maak me niet druk om het borstvoeden, aangezien dit niet echt met elkaar te maken heeft.

Grt Vanilia

Deel Deze Pagina