Hoi! Zijn er dames die gevoelige borsten hadden het begin van hun zwangerschap? En hoe voelt dit dan precies? Je leest vaak: 'gevoelige borsten'. maar wat houd dit in? De huid, of echt van binnen..En is dit bij aanraking of bewegen of ook als je gewoon stilzit of ligt? Ik vraag dit omdat ik (zie banner) in de spannende dagen voor Nod zit en ik voel natuurlijk weer vanalles, maar dit is nieuw! Dus ik zou graag een beroep willen doen op jullie expertise... xxx
Reintje, spannend hoor de dagen voor je NOD. Gevoelige borsten betekend bij mij dat ze als ik er zachtjes tegen druk dat ze dan beurs voelen. Ik voel dat aan de zijkanten van mijn borsten. En bij deze zwangerschap deden zelfs de spieren onder mijn oksel pijn. Ook had ik veel jeuk aan mn tepels. Maar ik voelde mijn borsten dus alleen als ik er zelf aan kwam. Succes hoor! Zal voor je duimen
Super, Bedankt voor je antwoord. Het stemt me ook weer positief want ik heb ook 'pijn' als ik erop druk en laatst lag ik op bed en mijn kat liep erover heen en pijn dat het deed! En... jij zegt dat je er spierpijn van kreeg in je oksel..dat had ik gister en eergister ook! Dacht dat ik een verkeerde beweging had gemaakt, maar heb kan dus ook een teken zijn! Al kan ik natuurlijk ook gewoon toch een verkeerde beweging hebben gemaakt.. Nog meer meiden met ervaringen? xxx Reintje
Ik had het bij mn eerste zoontje, en nu ook. ik vind het voelen als groeipijn die ik in de pubertijd had toen mn borsten gingen groeien.
Hoi, Ik weet niet of je tijdens je menstruatie bekend bent met gevoelige borsten? Ik voel dan vanuit mijn oksels naar mijn borsten mijn klieren (ze zetten waarschijnlijk op). Toen ik zwanger werd had ik dezelfde pijn alleen in mijn borsten centraal dus niet vanuit de zijkanten. Kid
Exact dat gevoel ja. Ze lijken op enorme spanning te staan. Ik heb in bed zelfs bh's gedragen omdat ze zelfs met omdraaien in bed zoveel pijn deden dat ik er wakker van werd. Mijn vriend moest steeds lachen wanneer ik opstond en beide borsten erbij vasthield. Spannend voor je, we gaan duimen!!!
Volgens mij kan dit bij iedereen anders zijn, van wat ik lees. Ik had bij mn eerste zwangerschap veel pijn aan de zijkanten van m'n borsten en normaal juist de hele borst zeg maar. Nu heb ik weer last van de zijkanten, maar kan pas over ruim een week testen, ben benieuwd !
Bedankt voor jullie reacties! Ik voel lichte pijn als ik erop druk, maargoed ook dat kan te maken hebben met het stoppen van de pil en hormoonveranderingen e.d. het blijft altijd maar weer afwachten. Heb vannacht (waarschijnlijk door dit topic) zo raar gedroomd! Ik was zwanger en bevallen maar het kind was een visje. Dit was gewoon normaal en dan zou het uitgroeien tot een kindje en mijn borsten waren helemaal ingedeukt na de bevalling en ik was helemaal ovberstuur dat het ng wel goed zou komen... haha ben er weer veel te veel mee bezig! xx
Voor mijn nod had ik voornamelijk pijn aan de zijkant (buitenkant) van mijn borsten. Als ik gewoon ongesteld moet worden zijn mijn hele borsten gevoelig. Voor mij was dit elke zwangerschap een duidelijk verschil en ook mijn tepels voelde branderig/ jeukerig aan. Verder wat steken vanuit mijn oksel richting borst. Veel succes met wachten nog en hopelijk ben je zwanger!
Dankje ! Voor jou ook spannend ! Ik zal voor je duimen hoor. Ik kan testen op 3 januari, duurt een eeuwigheid voor mn gevoel, dat zal jij vast ook hebben Ik heb al vanaf de eisprong ongiepijntjes, rommelende buik, en ben met vlagen (erg) misselijk. Succes meid !
snap helemaal wat je bedoelt Tatlim. Betrap mezelf erop dat ik en paar keer per dag ga bedenken hoever ik al ben na mijn eisprong en of ik al kan testen, om vervolgens tot de conclusie te komen dat het no steeds dezelfde dag is en dat er niks veranderd is... heb ook steekjes en af en toe een beetje duizelingen. Nou ovuleer ik altijd vrij laat, was op de 18e dit keer, dus moet echt wachten tot 30/30. En heb me ook echt vast voorgenomen geen testen meer te verspillen! Success!
Ik had deze keer echt last van m'n tepels..Ik heb in september waarschijnlijk een vmk gehad en toen heb ik dat ook zo gehad..Verder staan m'n borsten behoorlijk strak..Succes meid! Ik hoop op een posi test voor je!
bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik heb op dit moment alleen last als ik eraan zit, niet als ik beweeg ofzo. Net met kerstmaaltijd erg veel zin in zuur eten...mijn schoonzus vond het al verdacxht haha. Maar zal wel wer niks zijn.... xxx
Ik had na mijn NOD helemaal geen gevoelige borsten....dat begon pas met 4 of 5 weken zwangerschap ofzo. Het verschilde echt erg! Sowieso voelden ze bij vlagen erg zwaar (beetje zoals als je ongesteld moet worden), soms voelden ze ook erg gespannen en soms moest er echt niemand aankomen want auw! Na ik geloof 10 weken begon dat weer weg te trekken. Maar bij mij was het in ieder geval niet overduidelijk ofzo, het viel me niet erg op en heb er ook geen last van gehad
Als ik ongesteld moest worden had ik ook pijnlijke borsten van eisprong tot aan ongi. ik had vooral last als ik ze aanraakte of als ik hard de trap afrende. Nu ik zwanger ben voel ik andere pijn. Als ik erop duw voelen ze harder en aan de binnen en buiten kant pijn. Ik heb ook ooit steken in mijn borsten en dan ergens bij mijn tepels. Verder heb ik als ik slaap en ik wakker word ontzetend zere borsten voor mijn gevoel hangt er dan 20 kilo extra aan zo pijn, dit niet vooraan de tepels maar net of de kilo's achteraan mijn borsten hangen en ik ben al niet bepaald klein geschapen! dit trekt na een paar minuten weer weg. suc ermee en hopelijk is het voor je positief nieuws.