pffff,ik wordt er gek van,dat onrustige gevoel in mijn lichaam..... als ik gewoon bezig ben met vanalles en nog wat,dan is het goed. maar het moment dat ik ga zitten of liggen,dan begint mijn hart te kloppen,voel hem in mijn keel,op mijn buik,echt op de raarste plekken.... een gevoel alsof je heel zenuwachtig bent voor iets,ontzettend gespannen. heb dit voorheen weleens gehad,maar daar kwam na onderzoek niks uit. ben van nature een vrij druk persoon,maar kon op mijn eigen manier wel ontspannen,wel was ik dan in gedachten met vanalles bezig met wat ik nog moest doen allemaal.. maar nu ik zwanger ben is het alleen maar erger geworden,heb geen zorgen,en ben dolblij dat ik zwanger ben. als ik s'avond in bed lig met mijn handen op mijn buik,om te checken of ik de kleine per toeval kan voelen,voel ik alleen mijn eigen hart bonzen. net zat ik tv te kijken,en constant dat gevoel,nu ook tijdens het typen,heb het ook erg snel benauwd.. weet iemand of dit normaal is tijdens de zwangerschap,of morgen toch maar de huisarts of verloskindige bellen???
ik heb het gehad rond week 19 en week 30 dat ik steeds hartkloppingen had. Mijn vk zei dat het een zwangerschapskwaaltje was maar als het lange tijd aan bleef houden wel effe naar de ha moest want het kon ook iets anders zijn.
Ik heb het ook met periodes gehad sinds ik zwanger ben en nog steeds soms, maar de laatste tijd minder erg. Ook vooral in rust, minder als ik met iets bezig ben en voel het ook in m'n keel en een soort van onrust/zenuwachtig gevoel erbij. Heel vervelend maar zou normaal zijn doordat je lichaam veel meer bloed moet pompen.
ben al "blij "om te lezen dat ik dus niet de enige ben. zit nu bijna aan de 21 weken,en verder voel ik me ontzettend goed. alleen dit is een naar iets,hoop dat het over een tijdje minder wordt. groetjes petra
Ik had het bij mijn eerste ook, vk zei toen dat dit door de hormonen kwam. In de loop van de zwangerschap werd het gelukkig steeds minder.
Ik had in het begin dat ik me hartklopping van 2x in me keel voelde... Dat komt door de zwangerschap. Nu is het minder! En hartslag op je buik nu je zwanger bent is ook normaal...
Ik heb het ook gehad en nu ook nog soms. Volgens mijn gyn is het normaal, maar je moet het idd in de gaten houden. Anders gewoon ff extra laten checken Kan nooit kwaad toch? Succes verder
Ik heb het ook wel, vooral als ik in bed lig 's avonds. Maar je hart klopt ook anderhalf keer sneller dan normaal, dus op zich ook wel verklaarbaar! Je kunt het allicht toch even aangeven bij je vk, misschien kan ze aangeven in hoeverre het normaal is
Hoi, Heb precies hetzelfde hoor. Heb de huisarts al een keer gebeld en ben langsgeweest. Hij heeft naar mijn hart geluisterd, maar hoorde niets en verzekerde me ook echt dat het een zwangerschapskwaaltje is. Ik voel het ook als ik lig, in rust ben. M'n hart klopt dan overal. Maar no worries het gaat dus gewoon weer over! (mocht je nu heel benauwd worden, druk op de borst krijgen of even 'wegvallen' dan moet je wel naar je huisarts gaan)
ik heb het soms benauwd,kort ademig meer,maar verder voel ik me top...... kei bedankt voor de reacties,dit is weer een zorg minder voor me,dat ik niet de enigste ben. liefs petra
Hoi hoi, hier hetzelfde: vooral als ik rustig ga zitten of liggen klopt mijn hart in mijn keel. Ik heb het al vanaf 20 weken ofzo en ben nu 37,5. Vlgs de gynaecoloog kon het helemaal geen kwaad en komt het idd omdat er meer bloed rondgepompt moet worden. Vervelend gevoel, maar gelukkig kan het geen kwaad!
Ben heel blij met dit topic, want ik heb het ook. Inderdaad een rotgevoel, ontspannen lijkt niet ontspannen zeg maar... maar ja, het gaat dus gewoon weer over.