borsten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lisacar, 31 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisacar

    lisacar Actief lid

    Ik ben 5 weken en 2 dagen zwanger. Vanochtend ben ik wakker geworden en tot mijn grote schrik zijn borsten bijna niet meer gevoelig. Tot en met gisteravond ws dit nog wel het geval. Is dit een voorteken van een miskraam ? Heb helaas al 2 miskramen gehad, maar deze startten met buikkrampen en bloedverlies. Dit heb ik nu niet. Herkend iemand dit? Moet ik me zorgen maken?
     
  2. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    kan me niet voorstellen dat het een voorteken van een miskraam is. de ene dag heb je er gewoon meer last van als de andere. dus geniet maar lekker van je pijnloze borsten en je zwangerschap!!!
     
  3. Niet meer actief

    volgens mij is alleen echt bloedverlies een teken van een miskraam, ,of buikpijn. Niet elke dag heb je dezelfde klachten. Ik kan je volledig begrijpen dat je ongerust bent hoor, maar probeer te genieten
     
  4. Ayla

    Ayla Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Nee hoor die gevoeligheid in de borsten die blijft niet altijd lang! En inderdaad bloedverlies en erge buikpijn dat zijn tekenen van een mk.
    Dus maak je geen zorgen!
     
  5. milou

    milou Niet meer actief

    ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb weleens gelezen dat voor een miskraam de zwangerschapsverschijnselen minder worden of verdwijnen. ik hoop voor je dat de andere meiden gelijk hebben en dat er niets aan de hand is...
     
  6. Ayla

    Ayla Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Het klopt dat de symptomen minder worden, maar dan heb je over het algemeen ook andere dingen die niet goed zitten.En alleen minder last van je borsten is voor mij geen reden om te denken dat het mis zit, want dat wordt sowieso minder.
     
  7. BlueGirl

    BlueGirl Actief lid

    21 nov 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    Hai lisacar!

    Ik denk ook dat het niet door een miskraam komt hoor, dan zou je inderdaad andere klachten hebben. Heb je al een echo gehad? Misschien ben je wel wat verder dan je denkt alleen de eerste tijd heb je inderdaad last van die typische klachten want dat wordt door bepaalde hormonen bepaald en op een bepaald moment nemen andere hormonen het over, ik las er toevallig gisteren in een boekje wat over... ik zal eens kijken of ik het nog terug kan vinden dan tik ik het wel even over!

    Wendy
     
  8. BlueGirl

    BlueGirl Actief lid

    21 nov 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    Gevonden!!

    Als er een bevruchting plaatsvindt, maakt de beginnende moederkoek na enkele dagen het hormoon Humaan Chorion Gonadotrofine (HCG) aan. Dit hormoon houdt het gele lichaam voorlopig nog in tact waardoor progesteron wordt geproduceert. Na ongeveer 6 tot 8 weken neemt de moederkoek de productie van progesteron over en is het gele lichaam niet langer meer nodig. het zal dan uit je lichaam verdwijnen. De aanwezigheid van oestrogenen en progesteron tijdens de zwangerschap in je lichaam, zorgen ervoor dat er niet opnieuw een eicel groeit in je eierstokken.

    Verderop in het stuk staat dit:

    Pijnlijke en gevoelige borsten: Worden eveneens veroorzaakt door progesteron.

    Dus die klacht kan na 6 tot 8 weken afnemen, zou dus aardig kloppen.

    Liefs Wendy
     
  9. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    dat zou wel fijn zijn afnemende pijn in de borsten, en het lijkt me ook normaal. Geniet ervan....
     
  10. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik ben ook ongeveer 5 weken zwanger en dacht vandaag ook te voelen dat mijn borsten iets minder gevoelig waren, terwijl ze gisteravond heel erg gevoelig en opgezet waren... ik zou niet meteen denken aan een miskraam volgens mij gebeurt er dan veel meer in je lichaam. Ik heb sinds vandaag ook minder last van mijn buik... terwijl bij een miskraam juist heel veel last krijgt van kramp e.d.
    dus... zal wel van dag tot dag verschillen, de pijn in je borsten... geen zorgen maken, dus!

    Liefs Niki
     
  11. lisacar

    lisacar Actief lid

    Dank allemaal voor jullie bemoedigende woorden. Denk ook dat het loos alarm is geweest. Het was alleen gedurende 1 ochtend dat ze minder gevoelig waren, daarna ben ik ze weer gaan voelen. Gelukkig maar!
     
  12. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik wilde hier nog even aan toevoegen dat ik 2 dochters heb .
    Bij de zwangerschappen van beide meiden had ik helemaal GEEN gevoelige borsten ;)
    Zou me er dus niet zo druk om maken als ik jou was .

    Sterkte

    Groetjes Joyce
     
  13. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Bij mijn eerste zwangerschap waren de borsten gevoeligheid ook steeds van laag naar sterk.
    Dus ik denk dat het er gewoon bij hoord en je niet zoveel zorgen hoeft te maken.
    Snapt wel dat je een beetje ongerust bent na een miskraam.
     
  14. cass001

    cass001 Actief lid

    15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Ik begrijp dat je dan druk maakt!

    Je houd je lichaam zo in de gaten, bij mij is het zo; dan weer helemaal opgeblazen dan weer helemaal niet. Slaaploosheid, gerommel in mijn buik,maar geen pijn. Darmen die bezig zijn. En Borsten verschilt ook per dag. Temperatuur was laatst laag, paniek! maar waarschijnlijk verkeerd gemeten. Want later weer hoog.

    pffffffffffhhhh is denk onze onzekerheid of het goed blijft gaan.

    Zou zeggen geniet ervan...probeer ik het ook ;)

    gr. cassandra
     

Deel Deze Pagina