Voor een vit b12 tekort krijg ik injecties, maar mijn waarden zijn nog erg laag. Toch is de wens er voor nog een kindje. Heeft iemand ervaring? Wat zijn de risico's voor de kleine als ik zwanger raak met een tekort? Mijn tekort was er ook al voor mijn eerste zwangerschap, helaas niet erkend door de arts. Dus de vraag wat de effecten zijn voor de baby geld ook voor haar.
Naar mijn wetenschap heeft het geen gevolg als je al zwanger bent, wel is mij bekend dat zwanger raken moeilijker kan zijn met een B12 te kort.
Het ligt eraan hoe erg je tekort is? Weet je wat je waarde nu is? Hoe vaak krijg je de injecties? Bij een ernstig tekort kan het moeilijker zijn om zwanger te raken, heb je meer kans op een mk en de kans op neurale buisdefecten zijn verhoogd. Meestal krijg je een paar weken lang meerdere injecties om op te laden en dan om de zoveel weken een onderhoudsdosis. Dan zou je goed moeten zitten
M'n beste vriendin (klinkt zo kinderachtig ) heeft ook chronisch vitamine B tekort. Daar krijgt ze ook injecties voor bij de huisarts. Ze raakte binnen 2 maanden zwanger en heeft nu een kerngezond zoontje van 2,5 jaar.
Ik ben net begonnen met injecties. Nu 5 weken lang 2x per week. Dus misschien dat we beter die weken iig even kunnen afwachten voordat we echt gaan proberen :/