borsten

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door music4life, 8 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stef82

stef82 Actief lid

6 nov 2006
    298
    0
    0
    kan het zijn dat je pijnlijke borsten de ene dag heviger zijn dan de andere dag.. ik heb al heel de week mega last maar nu is het wat minder.. oh oh ik ben bang dat het weg gaat en dan mijn menstruatie komt!
    gefeliciteerd allemaal!

x

2. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Hallo zwangeren onder jullie,

Ik heb eigenlijk nog een vraagje over die pijnlijke borsten.
    Zoals jullie in mijn banner zien, ben ik lichtelijk overtijd (3 dagen gezien vanaf mijn langste cyclus van 31 dagen en zelfs 5 dagen gezien vanaf mijn gemiddelde cycluslengte van 29 dagen).

Affin, hoe moet ik me die pijnlijke borsten voorstellen? Ik hoor altijd vrouwen praten over dat vooral de zijkant zeer doet. Maar is dat eigenlijk continue of alleen bij aanraking? Ben wel benieuwd, want bij als ik er aan de zijkant wat druk op zet (door lichtelijk te duwen), heb ik een soort van spierpijn ofzo. Vraag me af of dat iets is.

Daarnaast staan mijn tepels ook wel heel erg gauw in de "koudstand" de laatste dagen. Is dat ook iets wat met zwangerschap te maken kan hebben?

Kan iemand me een antwoord geven.

Groetjes, Essie.

3. Chantico

Chantico Niet meer actief

Nou Essie, aan je banner te zien wel!
    Haha, ik moet bekennen dat ik even tegen m'n borsten heb geduwd zoals jij omschreef om te kijken of ik al spierpijn voel. Helaas niet... Wel pijnlijk gevoelige tepels bij uitkleden en afdrogen na het douchen. Ben benieuwd!

4. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Ja achteraf had het inderdaad iets met een zwangerschap te maken. Maar in het begin had ik echt de gedachte dat ik het mezelf weer aanpraatte. Ik heb het de afgelopen maanden wel vaker gedacht, dat ik bepaalde symptomen had, maar nu waren ze echt.

Ik moet wel zeggen dat de pijn alleen maar erger geworden is. Vooral ´s avonds als m´n BH uitgaat, dan doen mijn borsten echt zeer. En die tepels blijven maar in de "koudstand" vooral heel irritant met afdrogen, want dan raak je ze toch elke keer aan.

Maar ik heb het er allemaal voor over :D

5. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik hoop dat over niet al te lange tijd ook te kunnen zeggen! :D
    Nog gefeliciteerd trouwens!

6. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    essie1979
    van harte

7. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Jij ook van harte!
    Ik zie dat we even ver zijn.
    Grappig!

8. nata

nata Actief lid

22 okt 2007
    493
    0
    0
    Dat heb ik ook! Het steekt en het brandt! Had één van jullie al eens brandende tepels gehad voor jullie zwangerschap?

9. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    @ Nata
    Ik heb geen last van brandende tepels, niet gehad ook.
    Alleen die spierpijn-achtige pijn waarover ik schreef enkele berichten terug en die "koudstand" die mijn tepels heel snel aannemen.
    Dus ik kan je niet helpen op dat gebied.
    Maar misschien hebben andere zwangeren het wel gehad.
    Suc6.

10. nata

nata Actief lid

22 okt 2007
    493
    0
    0
    Ja, las ik maar het eerste berichtje van Danielle ging over een branderig gevoel.. vandaar..

Die koudstand ken ik inderdaad ook!

11. friezinnetje

2 nov 2007
    55
    0
    0
    Leeuwarden
    hebben sommige van jullie het ook in 1 borst gehad ipv in 2? voelt nu ook net of mijn borst slaapt zeg maar doet nu heel erg zeer.. kan dit een zwangerschapskenmerk zijn?

12. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    :) ja dat kan.

Maar als je ALLE klachten op een rijtje zet die op een zwangerschap zouden kunnen wijzen, dan zijn dat er ZO veel dat zelfs mijn man zwanger zou kunnen zijn.

13. friezinnetje

2 nov 2007
    55
    0
    0
    Leeuwarden
    ja dat is waar haha
    maar goed, heb van wel meer dingen last, maar maakte me ook wat zorgen over mijn borst. je leest nl bijna alleen maar over 2 borsten vandaar..

14. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    De mijne gingen een week voor NOD pijn doen, toen waren ze opeen sceht aanwezig. Dat klinkt gek maar ze hangen er al 15 jaar, maar nu was ik me opeens bij alles wat ik deed bewust van mijn boobs, liggen ,tegen bureau aanzitten. Je man die dr even aan wil zitten :x En zo nog wat, gek genoeg heb ik er s' ochtends geen last van, dat komt pas in de loop van de dag.

15. friezinnetje

2 nov 2007
    55
    0
    0
    Leeuwarden
    ik heb vooral s avonds last van mijn linkerborst:steken, soms voelt het alsof hij slaapt en soms voel ik hem gewoon, soms voelt het alsof hij op de kachel ligt. als ik hem aanraak doet het niet altijd zeer, heel soms maar.
    soms doet mijn rechterborst heel lichtjes mee.
    het voelt ook net of hij uitelkaar knapt, zo gespannen is hij, maar als ik hem aanraak is hij helemaal niet gespannen

16. friezinnetje

2 nov 2007
    55
    0
    0
    Leeuwarden
    zijn hier ook meiden die er last van hadden, maar dat het aanraken niet extra pijn deed? heb zo s aonds op de bank geen bh om, want dat doet wel zeer. Maar als ik ze aanraak met mij handen bijvoorbeeld doet het niet echt zeer.

17. billie78

billie78 Actief lid

25 nov 2007
    148
    1
    0
    Ik heb sinds vandaag ook wat gevoelige borsten!
    Ik heb dat anders alleen vlak voor de menstuatie. Een paar daagjes ervoor zeg maar!
    Ben benieuwd maar zal toch echt nog ff moeten wachten :( en dat duurt zo lang...

18. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Nou, die van mij knallen iedere keer stipt vanaf ei bijna uit mijn BH :confused: sinds dat ik gestopt ben met de pil. (met de pil ongeveer een week voor ongi) Nu dus iedere keer 14 dagen voor NOD.

Ik zit nu in ronde 4 en iedere ronde doen ze meer pijn vanaf eisprong. Ik denk dat het bij mij bij het ontpillen hoort. Hopelijk hoort het deze keer bij zwanger zijn. Maar dan voel ik het te vroeg denk ik....

Groeten,
    Aleida

19. friezinnetje

2 nov 2007
    55
    0
    0
    Leeuwarden
    ik heb het nooit met ongi worden, ben ook benieuwd...

20. Mystic Sun

Mystic Sun Bekend lid

3 dec 2007
    884
    0
    0
    Ik heb er last van gekregen 1 week voor mijn NOD, mijn NOD is aankomende 18e december.
    Eerst alleen gevoelige tepels, een paar dagen later kwamen er blauwe aders in beeld en echt duidelijk, toen net een soort spierpijn in beide borsten en nu weet ik dat die pijn bij de melkklieren wegkomen, die gaan zwellen, ook zijn mijn borsten aan het groeien en worden steviger.
    tepels lijken groter en er komen allemaal kleine pukkeltjes op, het eerste deel van de week stonden mijn tepels konstant in "koud"stand maar nu zijn ze groot en zacht.

Ik hoop dat dit voor ons een heel goed voorteken is ;)

Deel Deze Pagina