Ik word er gek van, ik heb het al vanaf het begin. Maar sinds vorige week donderdag heb ik er echt veel last van. Buik staat sowieso de hele dag strak dus dat drukt al tegen de maag. Eten en drinken doe ik wel maar niet te veel. Overdag is het nog wel te houden maar s'nachts lig er echt wakker van. Afgelopen nacht ook weer te weinig geslapen. Ik heb wel antagel maar dat wil ik ook niet de hele tijd gebruiken. Max van 4 x per nacht avond /nacht vind ik wel genoeg. Ik weet even niet meer wat ik er aan kan doen. snoet
Ga naar je huisarts. Ik heb een slechte maagklep en daardoor veel last van maagzuur. Nu met de zwangerschap helemaal en je kan er enorm veel last van hebben. Als de huis-tuin-en-keuken middeltjes niet (meer) werken zijn er nog andere oplossingen. Zelf gebruik ik Omeprazol (20 tot 40mg per dag) Dit is veilig tijdens de zwangerschap. Het werkt voor mij heel goed. Dus kwel jezelf niet en ga naar de huisarts.
Ook ik had gigantisch last van brandend maagzuur. De kleine lag continu met haar voetjes in mijn maag, dus dat was zeer pijnlijk. Ik slikte pantozol. Dat is bijna het zelfde als de omeprazol, alleen een stukje beter qua maagzuur. Dit middel kon je probleemloos slikken tijdens de zwangerschap, ik slikte 2x daags 40 mg en het hielp. Echter moet je het wel op recept vragen bij de huisarts.
Ik kauw elke avond voor het slapen gaan 2 tabletjes van Gaviscon. Anders lig ik heel de nacht wakker.
Bij mij helpt graviscon goed, dat drank spul. En als het echt niet te houden is zou ik even naar de huisarts gaan, voor het betere werkzeg maar. Een vriendin van mij kreeg op den duur omeprazol. WAs echt een paardenmiddel voor haar.
Ook ik heb sinds een weekje nu omeprazol,heerlijk!Ik kan weer normaal eten en drinken zonder dat het zuur door mijn neus en al na buiten komt.Daarvoor nam ik Rennies en graviscon dronk melk at veel vanille vla ,ging rechter slapen enz enz niets hielp.