Dit vond ik op De volgende producten worden tijdens jouw zwangerschap afgeraden: Rauwe melk Rauw vlees zoals tartaar, halfdoorbakken biefstuk Rauw vleeswaar zoals filet american, osseworst, rosbief, fricandeau Rauwe kip(penvlees) Rauwe vis Rauwe schaal- of schelpdieren Kaas van rauwe melk zoals brie, camembert, roquefort Onverpakte kaas waarvan je niet weet of het van rauwe melk is gemaakt Lever (veel vitamine A welke schadelijk is voor het ongeboren kind) Ik weet niet eens precies wat fricandeau is maar er stond me iets van bij dat het wel rauw is en dus niet mag. Ik vind het trouwens ook op andere sites, ook op sites van verloskundigen (ff googlen)
Ik post dit toevallig net in het topic over rood vlees: Zou dus net moeten kunnen, maar ik vind het op het randje...
Ik eet het wel maar dan verwarm ik de plakjes nog in de pan om een broodje warm vlees te maken. Dus dan is het in ieder geval niet rauw meer.
ik hrb het tijdens al mijn zwangerschappen gegeten (dit is mijn derde zwangerschap). Ik ben er eigenlijk altijd vanuit gegaan dat het mocht want op de verpakking staat: gebraden fricandeau. Ik pak danwel geen fricandeau die er rood uit ziet, alleen de 'witte' zeg maar. Tot nu toe nog steeds niet immuum voor toxo en ook geen besmetting opgelopen.