Mijn zoontje is inmiddels 10 maanden, maar ik heb nog regelmatig als ik veel gestaan of gelopen heb, zo'n zwaar gevoel van onderen. Zoals ik had net na de bevalling. Alsof je baarmoeder 10 kg weegt ofzo. En als ik ongesteld ben, heb ik er het meeste last van. Ook heb ik nog steeds moeite mijn plas goed op te houden (tijdens niezen en hoesten). Een vriendin van me had dit ook, en vertelde dat het bij haar pas minder werd nadat zij met de borstvoeding was gestopt.... Ik ben sinds 2 weken met borstvoeding gestopt, dus dan kan het misschien nog goedkomen... Ik denk erover om toch maar eens langs de huisarts te gaan binnenkort. Komt dit iemand bekend voor misschien?
Hier ook hoor. Met niezen en hoesten hou ik het ook niet helemaal droog, maar het is gelukkig op te vangen met alleen een inlegkruisje. Heb wel oefeningen voor de bekkenbodem gedaan, maar zoals voorheen wordt het nooit meer.
misschien dat je bekkenbodem spieren wat aan de slappe kant zijn waardoor je dit voelt. Trainen is niet heel moeilijk opzich en iets wat ik vanaf dag 1 na de bevalling heb gedaan. Net doen of je je plas op moet houden en dat 10 seconde vast houden en dat vaak herhalen. Kan ook iets anders zijn maar ik heb niet de indruk dat het door bv geven komt. Dat heeft verder volgens mij niet zo veel invloed op je bekkenbodem