Wie heeft er nog meer bloedarmoede overgehouden aan de bevalling? Ik heb er de eerset 7 (?) weken geen last van gehad maar nu wel... Ben vandaag ook weer begonnen met de ijzertabletten maar daar werd ik supermisselijk van! Graag hoor ik wat meer ervaringen met deze vervelende aandoening...
hi, Geen bloedarmoede door bevalling, maar al door zwangerschap.... (bij beiden) en nu waarschijnlijk weer... Wil even zeggen dat bij mij floradix beter hielp als de ijzertabletten... had bij eerste ijzertabletten (fero..... nogwat) en toen zakte mijn ijzer nog verder, met floradix steeg hij goed en had ik geen last van negatieve bijwerkingen... heb deze dus ook nog tijd na de bevalling gebruikt... Wellicht een optie??
ik heb ook floradix gebruikt heb eerst in het zh nog tig zakken bloed gekregen en na 3 maanden kon ik beginnen met floradix heeft heel lang geduurd voordat ik weer wat meer energie enzo kreeg
Ik heb in het ziekenhuis ook een bloedtransfusie gehad en daarna nog zo'n 2 maand aan de ijzertabletten en floradix. Duurde bij mij ook heel lang voordat ik weer veel energie had. Maar goed dat was ook niet zo gek na een hb waarde van 3.2....
ik dankzij de bevalling, volledige bloedtransfusie gehad. floradix is ideaal spul en nog lekker ook, heb ook staalpillen gehad, maar op het laatst leek het net of ik een pak spijkers aan het uitpoepen was, erg pijnlijk, dus mee gestopt. kan wel kloppen dat je in het begin weinig last heb gehad, bloedlichaampjes breken na een bepaalde tijd af en dan pas gaan ze nieuwe bouwen(8 week???)
Floradix lekker..?? Ow, ik vond het echt heel erg ranzig.. Tijdens de zwangerschap had ik lichte bloedarmoede (Hb van 6), toen ben ik begonnen met Floradix, omdat ik geen ijzertabletten wilde ivm de bijwerkingen (obstipatie). Na de bevalling een bloedtransfusie gehad, omdat ik een erg laag Hb had, en de arts mij geen ijzertabletten/infuus wilde geven ivm met de hechtingen. Ik moet zeggen dat ik vrij snel hiervan was opgeknapt. Na een week liep ik alweer een (klein) rondje buiten. Maar dat lijkt me normaal na een bevalling. Ik heb nog wel een paar weken alleen gedouched wanneer mijn vriend ook thuis was, en met een kruk in de douche voor de zekerheid. Ik was toch nog wel vrij snel duizelig.. Maar ik heb normaal gesproken sowieso een Hb van 6.5-7.0, dus misschien dat mijn lichaam ook wel gewend is aan een laag Hb... TS, iig succes met herstellen. Misschien een idee om weer een keertje bloed te laten prikken bij de huisarts? En Floradix kan nooit geen kwaad lijkt me..
Ik heb bloedarmoede gehad tijdens de zwangerschap (heb bloedverlies gehad tijdens de zwangerschap) en ik heb een keizersnee gehad en daarna nog veel bloedverlies waardoor ik weer bloedarmoede kreeg.... Ze hebben zelfs nog getwijfeld om 2 zakken bloed bij te geven maar ze dachten dat het wel ging lukken met tabletten.... Ben nu 3 weken bezig met tabletten maar ik voel me nog steeds hartstikke moe / duizelig etc Volgende week moet ik even bloed laten prikken om te kijken of de tabletten effect hebben gehad....
Floradix is best te drinken door een Groot glas sinaasappelsap! Maar je blijft wel dat ijzerachtige smaakje houden...
Ja, dan wel door een heeel groot glas sinaasappelsap, met een flinke schep suiker, en dan met je neus dicht opdrinken..
Ik heb er nu nog steeds last van, ik kon die ijzertabletten niet verdragen, en floradix heeft niemand me ooit over verteld, misschien alsnog halen