@ marloes, hij is echt heel erg mooi! Maar voor in je tas is ie wel groot. Ik ga hem gebruiken als huisagenda.
Ik heb er nog niks van gehaald... maar ik vind armbandjes best leuk, dus ik denk dat ik er wel eentje ga halen... Eens even kijken want je hebt er verschillende dingen van.. Waar het geld trouwens heen gaat, is altijd een vraag. Heb laatst op Consumenten24 zo'n extra zender van Ziggo gezien dat soms wel 10 miljoen van het opgebrachte geld van mensen die doneren, gewoon verspild worden!! Ze gingen er mee beleggen en verloren het dan. Ik vindt ook niet dat ze dat kunnen maken hoor.. maar dat is niet van elk doel zo.
t nichtje van mijn man is helaas overleden(29 jaar geworden) aan borstkanker dus ik hou me r zeker wel mee bezig. ik zelf koop altijd wat van pink-ribbon zodat ik ze toch op een manier kan steunen. t is hier heel dichtbij gekomenen wie weet komt t nog dichterbij en dan wil ik ook de steun krijgen die de mensen verdienen ie nou onder deze klote ziekte gebukt gaan
In België is er elk jaar een plantjesweekend voor Kom op tegen Kanker. Dan worden er azalea's verkocht en de opbrengst gaat naar onderzoeken. Sinds er bij mijn mama de eerste keer borstkanker vastgesteld is, koop ik haar elk jaar een plantje. En nu dat ik niet meer thuis woon, koop ik er ook eentje voor mezelf. Ik weet waarvoor het geld dient dat je hieraan geeft en ben de medische wereld dankbaar dat ik mijn mama nog bij me heb! Terug on topic: Die geluksarmbandjes zijn wel mooi! En zag dat etos ze ook gaat verkopen! Ga toch binnenkort nog eens tot daar, misschien dat ik me er ook eentje aanschaf. In België hebben ze een paar jaar geleden ook heel erg Pink Ribbon gepromoot, maar moet zeggen dat ik er dit jaar nog niet veel van gehoord heb... De kerstkaartjes van Hallmark zijn vaak ook met het roze lintje, zodat een deel van de opbrengst naar het onderzoek tegen borstkanker gaat.
Jammer dat het in belgie iets minder leeft momenteel Nijntje. Hoewel ze in de omgeving van antwerpen wel mooie projecten hebben voor (ex)(borst)kankerpatienten. Je schrijft overigens 'de eerste keer' ? Is het teruggekomen bij je moeder? Over het armbandje: Ik heb hem gisteren gekocht en hij is echt wel erg mooi. Het zijn 7 armbandjes die samengebonden zijn met 1 lintje. Aandoen gaat wel wat moeilijk nu ze nog samengeknoopt zijn. Dus ik kijk nog even of ik ze vast laat zitten of los ga maken. Hopelijk sneuvelt hij niet te snel hier (met een dochter die overal aan trekt etc) . Gisteren ook een leuk shirtje gekocht zoals ik hoopte, waar het armbandje mooi bij afsteekt Ik ben wel benieuwd of het mensen opvalt eigenlijk.... maar we zullen het zien, vanavond heb ik een feestje...
In Limburg zijn er ook wel initiatieven, zoals van het ziekenfonds CM die elk jaar een modeshow van en door borstkankerpatiënten organiseert, en je hebt het Inloophuis in Hasselt. Maar die drempel ligt nog wat hoog merk ik wel... Maar een paar jaar geleden was er echt een Pink Ribbon boek uitgekomen (soort tijdschrift) maar daar heb ik dit jaar eigenlijk nog niets van gehoord... Het is helaas teruggekomen bij m'n moeder. De eerste keer heeft ze een borstsparende operatie gehad (met als nabehandeling bestralingen en een hormoontherapie), de tweede keer een amputatie (en weer een andere hormoontherapie). Ze wordt nu nog altijd goed opgevolgd door de huisarts en haar gyn.
Ik vind t grote armbandje erg leuk. Hier kan je zien hoeveel er naar t goede doel gaat. home page Vind t van sommige dingen wel tegenvallen hoeveel er naar t goede doel gaat...maar alle beetjes helpen!!!
Hie de traditie om op je 21e er mee bezig te gaan, me familie bevat nogal veel borstkanker, dus volgend jaar doe ik mee, komt mooi uit dan krijg ik ook het onderzoek. Verder doe ik niet echt aan goede doelen mijn goede doelen bestaan toch uit mijn dieren.
ja ik heb zojuist drie armbandjes gekocht bij de didi van Pink Ribbon. een voor mezelf en voor mijn 2 beste vriendinnen ook een. mijn oma is aan borstkanker overleden.
Ik heb nog niets gekocht, maar het houdt me wel bezig omdat mijn schoonmoeder borstkanker heeft en midden in de chemo's zit.
Langs de ene kant vind ik het heel jammer omdat ik echt wel zo'n armbandje wilde, maar langs de andere kant is het wel goed. Dit betekent dat veel mensen de actie steunen. En da's een goeie zaak natuurlijk! Misschien dat ik straks voor zo'n roze nog ga (zo'n enkel armbandje). Want die waren ook niet mis.