Ik heb bij mijn eerste de avent electrisch gehad. Beviel op zich wel, maar duurde lang, zuigkracht was electrisch minder dan met de hand. Bij de tweede zwangerschap me voorgenomen om een medela aan te schaffen. Daar waar ik eerst ca. 3 kwartier aan het kolven was, was ik nu in 10 minuten klaar. Weliswaar dubbelzijdig, maar anders was het toch ook nog veel sneller gegaan. de zuigkracht van de medela is gewoon sterker en ook instelbaar, daar waar dat bij avent lastiger is. Ik zou dus zeker een medela aanraden. de Swing is de enkele variant van de pump in style die ik had/heb.
Hier de Avent. Manlief heeft hem gekocht, en deze was handmatig in te stellen qua snelheid. Ik geloof dat hij daarom de Avent heeft gekozen.
Hier ook de electrische Avent! Ondanks dat ik twee keer een kapot motortje heb gehad (die overigens keurig werden vervangen door Avent) ben ik er erg tevreden over! Hij is behoorlijk stil en de snelheid is in te stellen. Ik ben meestal in een kwartiertje klaar (twee borsten). Hij kan ook omgebouwd worden tot een handkolf, maar daarmee krijg ik er zelf helaas geen druppel uit...
Ik heb bij de eerste de Medela Swing gebruikt en ben er erg tevreden over. Je kan daarmee de kolfsnelheid aanpassen, vond ik erg fijn.
Ik heb vlak na de geboorte van Thessa de handkolf van de prenatal gebruikt. Na 4x gebruiken ofzo had ik hem al weten te slopen. Toen hebben we de avent ISIS IQ uno gekocht (motivatie: hij was in de aanbieding en we hadden snel eentje nodig) en die beviel goed. Bij Joshua heb ik hem ook gebruikt maar waar hij nu ligt (zijn ondertussen alweer 2x verhuisd) weet ik niet... vind af en toe wel onderdelen maar denk dus dat ik een nieuwe ga aanschaffen.... Ben dan van plan om een dubbele aan te schaffen. Ook omdat ik ontzettend veel melk geef en dat bij mij altijd het enige probleem was bij kolven... als ik aan de ene kant kolfde kwam het er aan de andere kant even hard uit...