Hallo, Ik geef borstvoeding en mijn man en ik zouden graag een tweede kindje willen. Het heeft een tijdje geduurd eerdat ik zwanger raakte van onze dochter en dat kan nu zo weer gebeuren natuurlijk. Op het moment heb ik (nog) geen cyclus. Wie heeft ervaring met zwanger (willen) worden in deze situatie? Ik heb nu natuurlijk geen flauw idee wanneer ik een eisprong kan verwachten.. Kan nog wel maanden duren toch?
Hoihoi! Ik zit in precies dezelfde situatie als jij, al heb ik inmiddels de borstvoeding afgebouwd (overigens was dit niet DE reden). Ik ben ook nog altijd niet ongesteld geweest en weet dus ook niet wat mijn cyclus is. Voor ons geld nu gewoon: op goed geluk! Het kan inderdaad nog erg lang duren, zeker als je blijft voeden. Ik geloof dat dan gemiddeld met 14,5 maand een cyclus weer terug komt (heb ik ergens gelezen). Maar ja.... hiervoor geldt uiteraard ook dat iedereen verschillend is! Je weet het gewoon niet en dat maakt het niet altijd makkelijk, zeker als je graag weer zwanger wilt worden! Heel veel succes, maar ik heb dus geen echte tips of ervaringen voor je! Liefs!
Hier dezelfde situatie gehad. Voordat ik zwanger raakte van Eva had ik pco (uit mezelf geen eisprong) en we hebben er 1,5 jaar over gedaan om zwanger te raken. Wij zijn meteen weer voor een 2e gegaan, er vanuit gaand dat ik nog pco had en natuurlijk met borstvoeding ook weinig kans op snel een eisprong Toen ze 8,5 maand was werd ik voor het eerst zomaar ongesteld! Had toen wel een lange cyclus van rond de 45 dagen, maar wel de 3e cyclus zwanger. Dat werd helaas een miskraam, maar weer de 3e cyclus zwanger en dat is nu Lisa . Ik heb nooit willen afbouwen voor een 2e, alhoewel we de kinderen wel snel op elkaar wilden. Maar met afbouwen heb je nog geen garanties dat je snel zwanger bent en ik wilde niet dat het lang zou gaan duren en dat ik dan spijt zou krijgen dat ik had afgebouwd. Uiteindelijk ben ik met 14 maanden gestopt, toen had ik de miskraam en moest ik medicijnen nemen die niet samen gingen met borstvoeding. Het was nog maar 1 voeding en Eva taalde er helemaal niet meer naar toen ze de borst niet meer kreeg, dus het was goed zo
hoi, vorige keer duurde het 14 maanden voor ik zwanger was en nu 20 maanden later was ik meteen zwanger. maar ik geef nog maar 2 a 3 voedingen per dag. en na een half jaar werd ik weer ongesteld. succes!
Of je nou wel of niet voedt, het kan nog maanden duren voor je cyclus op gang komt en voor hetzelfde geld heb je morgen een eisprong. Er valt niets zinnigs over te zeggen. Ik zou zeggen, lekker voeden en doorgaan met oefenen voor de volgende!
Ik werd ongesteld met ruim 12 maanden, Mirre dronk toen nog 2-3 x bij mij. Derde rond was raak ... (of vierde?) ... en dat is Tobe
Hoi Danabelle, Ik heb gelukkig nooit problemen gehad met mijn cyclus. Wij waren ook vrij vlot zwanger van onze eerste. We hadden besloten om na ons huwelijk (mei 2007) echt voor het echie te gaan, maar we zijn toch stiekem met zijn drietjes (9 weken zwanger) getrouwd! Na de geboorte van Annabel werd ik na 7 maanden weer regelmatig ongesteld. Voor zover je 3 cycli regelmatig kunt noemen, toen waren we weer zwanger. Annabel heeft precies 14 maanden borstvoeding gehad, toen had ze er genoeg van. Een dikke drie maanden later werd Evelien geboren. Na haar geboorte ben ik ook na ruim 7 maanden ongesteld geworden en ook weer in de derde ronde zwanger. Zolang Evelien nog borstvoeding wil, krijgt ze die, dus ik ben benieuwd... Misschien heb ik straks in november wel twee kindjes aan de borst. Ik dacht ook altijd dat het wel even duurde voor je ongesteld werd als je borstvoeding gaf, maar in mijn geval viel dat dus erg mee. Iedereen is anders... Groetjes!
Het beste kun je temperaturen, want dan weet je hoe je cyclus verloopt en of je een eisprong hebt Ik temperatuur vanaf de bevalling... uit nieuwsgierigheid naar mijn cyclusverloop. Ik werd voor het eerst ongesteld na 6 maanden, de maand erna geen eisprong, de maanden erna 3 tot 6 dagen na eisprong al een ongi (dus cyclus nog niet goed genoeg voor een zwangerschap) afgelopen maand 9e dag na eisprong ongi.... dus er is verbetering Maar dat is mijn cyclus tot nu toe.. er zijn genoeg vrouwen die zonder eerst ongi te worden al zwanger zijn tijdens de borstvoedingsperiode
Bedankt voor jullie reacties dames! Temperaturen, tja.. Dan weet ik inderdaad of en wanneer ik een eisprong heb, maar dat kan natuurlijk wel máánden duren en ik weet niet of ik dan gemotiveerd blijf om te temperaturen! Denk dat ik het maar op z'n beloop laat.. Ik merk nu al aan mijn dochter dat ze niet altijd de borst meer wil, wie weet stop ik over een paar maanden toch met de borstvoeding. En dan hoop ik binnen afzienbare tijd weer een cyclus te krijgen.
Waarom gaan jullie niet gewoon samen een cursus NFP doen (Natural Family Planning). Dan leer je je lijf goed kennen en ook je cyclus.
Ik merk trouwens aan mijn zoontje of er een ongi of eisprong in aantocht is, haha.... 2 dagen voor mijn eitje en 2 dagen voor mijn ongi dan huilt hij tijdens het drinken (lastig, maar ook wel handig) Als je toch interesse krijgt in het temperaturen, hier een simpele uitleg: Temperaturen: voor een beter inzicht in je cylcus | algemeen | artikelen