effect strippen bij 38 weken (2e of 3e kindje)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door surf, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Hee dames,

Ik kom net bij de vk vandaan en alles was weer helemaal goed. Nu is het zo dat ik al vanaf 8-9 weken last heb van mijn bekken en met 2 kindjes (nu 3 en net 2 jaar) ervaar ik dat als best zwaar. ik heb veel hulp, op tijd gestopt met werken, kom bijna het huis niet meer uit nu...
    Ik voel me schuldig tov mijn omgeving (die continu voor mij aan het rennen is) en tov mijn kindjes die een mama hebben die bijna niets kan op het moment...
    De vk stelde voor om met 38 weken te gaan kijken of strippen mogelijk zou zijn en als dat mogelijk is dat ze dat zullen proberen.
    Ze gaf namelijk aan dat normaal gesproken het effect het grootst is voorbij de 40 weken en dat ze het daarom pas doen met 40-41 weken op zn vroegst... MAAR dat bij een 2e of 3e kindje de kans groter is dat het ook al eerder kan leiden tot de bevalling...

Wat is jullie ervaring hiermee???

2. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Bij mijn 2e helaas geen effect, maar die van mij willen er ook nooit uit :)

3. Mommy1989

Mommy1989 Actief lid

4 nov 2011
    134
    0
    0
    Ik ben een thuisblijfmama van 2 prachtige zoons
    Zuid-Holland
    Ik ben van mijn oudste gestript met 38,3 wkn en diezelfde avond begonnen bij mij de weeen en de volgende ochtend was ons manneke er.

(off topic) begrijp dat dit dus je 3e zwschap is kort achter elkaar? mijn oudste wordt bijna 3 en de jongste is nu net 1 en nmr 3 is onderweg :))

4. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    ik was ook gestript op een vrijdag en toen de nacht van maandag op dinsdag is tristan geboren...

3 dagen laten dus :D

5. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Ik ben op 39.3 weken gestript (2de kindje), had wel al 3cm ontsluiting en volgende dag bevallen :)

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @vivian: jammer dat het bij jou niet werkte, wanneer probeerden ze het bij jou?
    @mommy; dat zijn mooie voorbeelden ;), dat wil ik ook wel!
    inderdaad de 3e zwangerschap (6e incl mk's), onze oudste wordt over 2 weken 4, de jongste is 2 weken terug 2 geworden en dan straks in juni onze dochter erbij! kan echt niet wachten!
    @titara: hoe ver was jij toen ze je stripte?
    @lisa: wow, zo zou ik het ook wel willen!

7. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Ho surf ik ben idd met 40,2 gestript bij de tweede, had ook al 1 of 2 cm ontsluiting weet ik niet meer zo goed. Maar ben uiteindelijk toch met 41 weken ingeleid, want er gebeurde echt niets. En zelfs toen nog weeowekkers gekregen om dat een uur na de inleiding er nog geen weeen waren.
    Succes
    Xxx joyce

8. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @bas: hmm das jammer... je hoort het helaas wel vaak dat het geen enkel effect heeft... toch wil ik het proberen op het moment dat het zou kunnen... wie weet ben ik de gelukkige waarbij het wel werkt...

mijn oudste is overigens met 40+1 geboren, de jongste met 40+3, dus allebei niet super voorbij de 40 weken gelopen... ik verwacht deze (zonder ingrijpen) ook ergens tegen de 41 weken aan...

9. eline20

eline20 Niet meer actief

ik ben met 37 weken gestript (had al wel 5 cm maar waarschijnlijk al langere tijd) en die dag erna bevallen

10. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    gho ik was 39 geloof ik toen ze mij gestript hebben :)

11. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Bedankt meiden voor de reacties!

Nog meer toevallig??

12. kyrah12

kyrah12 Actief lid

2 mei 2012
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij had het strippen ook totaal geen effect... bij 2 van mijn kindjes ingeleid omdat ik al 2 week overtijd liep en mijn andere 2 kindjes zijn ook veel te laat geboren maar wel zonder inleiding....ik verwacht deze baby ook niet voor de 41 weken:p

13. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik ben bij mn 2e met 40 wkn gestript.
    heb de hele nacht pijn gehad, volgende dagen niks! ze is 4 dgn later geboren.
    ik denk dat t wel t laatste zetje zou geven als t al een beetje begonnen is, maar t komt echt alleen wanneer je lichaam en t kindje er klaar voor zijn.
    dus ik weet niet of ik t nog eens zou doen....

14. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Met 38 wk precies gestript en de volgende morgen was ze er.. Hier ook de tweede..

Vond het trouwens erg pijnlijk...

Deel Deze Pagina