Lange of korte mouwen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sterre82, 26 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Onze kleine komt in oktober/november en dus een winterkindje. Nu zit ik enorm te twijfelen of ik nou rompertjes met lange of korte mouwtjes moet pakken.
    Heb wel al 2 vriendinnen geraadpleegd die em ook in de winter hebben gekregen maar de een zegt lang en de ander kort (maar wel badstof rompertjes) dus nu weet ik het helemaal niet meer :)
    Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Liefs!

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb van alles wat. Ons kindje wordt een zomerkindje, maar ik heb met korte en lange mouwen, en ook zonder mouwen. Ik zou er een aantal van allemaal kopen, en kijken wat je bevalt. Van te voren zou ik niet weten wat fijn is.

Ik heb wel gehoord dat lange mouwen niet altijd fijn is om aan te trekken met dan dubbele lange mouwen zeg maar. Misschien dus liever korte mouwen?

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ja daar werd ik ook al op gewezen en is inderdaad waar. Lijkt mij ook niet echt 'fijn' aankleden bij een kleintje met dubbele lange mouwen. Van alles wat lijkt mij dus ook wel de beste oplossing anders blijft ik twijfelen denk ik haha.

4. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik had dezelfde vraag een tijdje terug gesteld en kreeg vaak te horen dat rompertjes met een kort mouwtje fijner zijn dan zonder mouwtje omdat dan geen tocht langs het rugje kan komen. Verder heb ik zelf nu de 2 paar rompertjes met lange mouwen (per maat) en voor de rest 5-6 met korte mouwtjes en 2-4 zonder mouwtjes, en dan zie ik wel wat ik makkelijkst vind. Ik denk dat ik lange mouwtjes een beetje geprop zal vinden, vandaar dat ik er daan het minst van heb.

5. Maia

Maia Niet meer actief

ons kindje komt in sept/oktober en ik heb in elk geval met korte mouwtjes en met lange mouwtjes.

6. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb rompers zonder mouw..
    Dat lijkt me, ongeacht t jaargetijde, t allerhandigst om zo'n klein lijfje in te wurmen en dan daarover een shortje/truitje met lange mouw..

Lange mouwen en daar nog iets met lange mouw overheen schuiven gaat bij mezelf al niet echt handig..

7. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    ik zou gaan voor korte mouwen, ook al is het winter je kindje is toch veel binnen;) en buiten kan het een jasje /vestje aan.

Die dubbele lange mouwen zit idd niet fijn, ik heb alleen een paar lange mouwen rompers voor onder een tshirtje met korte mouwen.

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Klinkt inderdaad ook best logisch allemaal, ik heb wel al 2 dingetjes met lange mouwtjes maar dat is dan inderdaad ook leuk met een t-shirt ofzo.
    Ben ook voor de 3e keer bij de Hema gaan neuzen bij de spulletjes maar nog niks meegenomen...dadelijk denken ze daar nog dat ik aan het pikken ben haha ;)

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier een kindje van 2 april en 2 kindjes van 28 september en ik heb voor allemaal altijd alleen rompertjes zonder mouwen en rompertjes met korte mouwen gebruikt.

Vind rompertjes met lange mouw gewoon veel te warm. Kindjes hebben al een truitje aan met lange mouwtjes, liggen onder een dekentje en als ze de temp nog niet zo goed zelf op peil kunnen houden gebruik je een kruikje daar helpen die lange mouwtjes ook niet aan ;). Verder is het in de winter niet koud in huis, tenminste ik zet de verwarming aan ;) dus het is gewoon 20-21 graden in huis en ook dan is gewoon een romper met korte of zonder mouw echt warm genoeg vind ik.

10. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    beter korte mouwen. je kan toch een dikke trui erboven doen als het te koud is.

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    wat grapig ik heb het nooit vervelend gevonden lange mouwen rompers met een lange mouwe shirt.

nou heb ik de rompers van de hans tetiel. en die vindt ik fijner want die sluiten nou om het armpje en die van de hema niet en dat is ook niet zo fijn twee lagen

12. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik heb ook van alles wat. Heb ook rompers lange mouw met leuke teksten erop, die ga ik straks gewoon als shirtje gebruiken, als het niet te koud is.

13. kwebbelbebbel

18 apr 2009
    61
    0
    0
    Ik vond het ook erg moeilijk. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de eerste twee rompertjes voor het ziekenhuis 1 met lange en 1 met korte mouw. En die met lange mouw heeft een kraagje dus daaroverheen hoeft niet eens iets. Hangt erg van de warmte af...Zo rond 20 september is het moeilijk inschatten wat het weer zal gaan doen. Verder heb ik van collega's allemaal rompertjes gekregen met korte mouw. Ik heb er dus maar 1 met lange mouw.

Succes!

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    hier ook liever korte mouw. Soms lange mouw mer shirtje erover met korte mouw.

15. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik heb alleen korte mouw en zonder mouw - lange mouw lijkt me zo'n gemartel met zon kleintje! Als het koud ik doe ik hem wel een dikkere trui aan :)

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik deed liever een romper met lange mouw + dunner shirtje aan dan een dikke trui of een vest in huis.
    Ik had ook nooit last van 'gemartel' bij de rompertjes met lange mouw.
    Kind is van begin november.

Deel Deze Pagina