Ik wil straks borstvoeding gaan geven. Maar zit met een paar vragen. Wanneer koop je een borstkolf? Al voor de bevalling of erne als je zeker weet dat borstvoeding geven lukt. En wat is het makkelijkste een handkolf of een electrische? Alvast bedankt
Pas na de bevalling. Je gaat tenslotte eerst zelf proberen. De eerste maanden zul je toch thuis zijn en je leven rond de baby plannen. De baby bepaalt wat je wanneer doet. In de praktijk zal dat inhouden dat je een groot deel van de dag bezig bent met borstvoeding. Pas na een flink aantal weken kun je bepalen wat voor soort kolf handig is, want dan heb je ook al een beter beeld van hoe gemakkelijk het voeden gaat en bij welke kolf je baat zou hebben. Medela schijnt de beste te hebben. Vraag verder je kraamverzorgster en/of een lactatiekundige. En kijk op de borstvoedingssites voor lactatiekundigen in jouw buurt. Zij kunnen echt heel veel beter begeleiden dan een standaard kraamhulp (uitzonderingen natuurlijk daargelaten).
ik had hem voor de bevalling al gekocht, blij toe ook want Esmee kon de borst niet pakken en moest alles steeds afkolven zodat ze het met een flesje of vinger feeding naar binnen kreeg. ik had hem van mp voor weinig en nog nieuw in doos
Ik zou hem ook pas na de bevalling kopen. Zeker in het begin kun je misschien beter een borstkolf huren bij de thuiszorgwinkel, deze zijn meestal wat beter dan die je zelf koopt en meestal een dubbelen. Als dan de borstvoeding goed op gang is gekomen zal ik er zelf pas een kopen, weet je misschien ook hoe vaak je een kolf wilt gebruiken en kun je daar je keus van laten afhangen. (ben zelf erg tevreden over de iso uno iq van avent)
Ik zou na de bevalling pas een borstkolf aanschaffen. Mocht het in de kraamtijd nosdig zijn dan haalt de kraamhulp bij de thuiszorg winkel een leenkolf.. Ik heb met 4 weken een kolf aangeschaft zodat we konden gaan oefenen met flesjes.. kon ik ook eens langer dan 2 uurtjes weg.
Als je van plan bent bv te gaan geven terwijl je weer aan het werk gaat, dan zou ik hem kopen als je baby een week of 4 is. Er wordt ook aangeraden pas met 4 wk te beginnen met kolven. Dan hebben jullie allebei het ritme en de techniek te pakken. Ikzelf had een kolf met toebehoren gekregen voor ik bevallen was. En achteraf heb ik hem vaak genoeg kunnen gebruiken. Ik heb bijv. 2x een nacht in het ziekenhuis doorgebracht en mocht eens 24 uur niet bv geven ivm medicatie. Als je niet van plan bent vaak te gaan kolven zou ik gewoon kiezen voor een handkolf. Niet zo duur als een elektrische. Ga je wel vaak kolven, dan zou ik voor comfort gaan, dus elektrisch. Je hebt ze zelfs waarbij allebei je borsten tegelijk leeggepompt worden. Succes met het kiezen.
Maar 2% van de vrouwen kan geen bv geven om welke reden dan ook. Dus dat het niet zou lukken moet je niet te bang voor zijn. Met een goede voorbereiding bijv een cursus en een goede begeleiding en een goede instelling komt het vast goed. Kolfkiezer En er is net ook een topic over geweest waarin veel vrouwen vertelden over hun ervaring met hun kolf.
Ik zou hem voor de bevalling al kopen. En ik zou een Ameda kopen. Ik heb een medela geprobeerd, maar daar kreeg ik er niks mee uit. Als je veel budget hebt is de Avent Isis Iq dubbele kolf ook geweldig (ik vond die nog beter dan de ameda, maar heb hem helaas kapot laten vallen)