Ik heb zoooooo'n lief poppenserviesje gezien voor het pasgeboren dochtertje van een vriendin van mij, met een bijpassende plastic verjaardagstaart erbij. Tè schattig gewoon . Ik wil dit als kraamcadeautje kopen, maar ze kan er pas mee spelen vanaf 3 jaar. Is dat wel leuk om te krijgen dan? Ik zou het zelf geen probleem vinden als 'ontvanger' zijnde, maar hoe denken jullie daar over?
Ik zou er geen probleem mee hebben. Je krijgt al zoveel voor "nu meteen", dat veel waarschijnlijk min of meer ongebruikt in de kast blijft staan. Dus ook leuk om iets voor een later moment te krijgen.
Ik zou het ook doen. Meestal geven wij bij kraamcadeaus een loopauto of een driewielertje. Daar hebben ze nu ook nog niets aan, maar over tijd weer wel. Ik krijg daar ook altijd hele leuke reacties op. Greetz Nathalie
Ik persoonlijk zou het leuk vinden om te krijgen in eerste in stantie, maar later zoiets hebben van; pfff waar laten we dat? Ik vind het best zonde om het voor zolang weg te moeten zetten en in tussentijd , als ze er de leeftijd voor krijgt, komen andere mensen ook op dat idee en omdat het dan nog niet te voorschijn is gehaald, krijg je er nog meer. Dus persoonlijk zou ik het niet zo praktisch vinden uiteindelijk
ik zou het ook doen hoor wat maakt het uit me dochter is nu bijna 5 weken en heeft een baby born en een poppenwagen gehad omdat mensen niet weten wat ze geven moeten en ze vaak kleertjes genoegen krijgen
Tja, afhankelijk van wat ze verder krijgen en of ze ruimte hebben om de zooi weg te zetten tot die tijd... Ik zou er zelf niet zo op zitten te wachten. Speelgoed voor 1+ vind ik dan nog wel wat, maar zolang wachten.... wat moet je dan tegen die tijd weer geven he? Maar kun je niet eens polsen bij je vriendin, zo van: vind je het ook leuk als je dingen krijgt voor als ze wat groter zijn? Ik doe het zelf wel vaak met kleertjes: die koop ik dan gewoon in een maatje 68 of 74, want het meeste wat je krijgt is toch die maatjes 56 en 62... Maar goed, die kleertjes zijn dan vaak wel weer gemakkelijk opgeborgen in de kast, Maar pols dus gewoon eens even: het is zo persoonlijk of ze dat wel of niet leuk zou vinden...
Dat deden we bij onze eerste ook al. Liever duplospeelgoed, dan allerlei kleertjes wat niet onze smaak is en knuffels en zo.
Leuk en orgineel! Doen dus.. en echt in de weg staan.. staat toch ook eerst nog leuk op de kast of in de vensterbank( op de baby kamer dan).
@Manuela, nee, dat probleem heb ik meestal niet, omdat ik met een matenkaartje bereken hoe oud ze dan ongeveer zijn en welk seizoen het is. Ik zorg dan dat ik iets koop wat ook tegen die tijd aankan, of waar ze gemakkelijk iets bij kunnen kopen. Zo heb ik voor een vriendin van mij destijds een Hello-Kitty-jurkje gekocht met een rompertje met lange mouwen. KOn ze zelf dan nog gemakkelijk een vestje en maillotje bij kopen als het te koud zou zijn.... Doe ik zelf met de stiefkids ook wel vaak hoor: voor m'n stiefzoon had ik van de winter een zwartgeruite broek met rode longsleeve en zwart mickey-mouse t-shirt gekocht. Voor de zomer heb ik toen een rode lange en korte broek gekocht waar dat t-shirt weer op kon. Lekker makkelijk, scheelt een eind in de kosten, Of voor m'n stiefdochter, (voor mezelf trouwens ook): jurk zonder mouwen, bij kouder weer iets met lange mouwen eronder of erop, legging of maillot/panty en je bent weer klaar, Zo heb ik laatst een bruin gebreid jurkje van mexx gekocht, korte mouwtjes, (voor mezelf). Voor de warme dagen prima zo, voor als het wat kouder wordt, draag ik er straks een longsleeve onder en bijpassende panty.... Maar je moet er dus wel ff over nadenken... Als je idd van die mutsen hebt die aan komen zetten met een dik vest, wat je kindje dan pas zomers gaat passen en er herfst/winter alweer uitgegroeid is, daar zit je niet echt op te wachten,
Ik heb echt heeeeeeeel erg veel kleding ongebruikt opgeborgen omdat ik zomerkleding had die ze in november paste en winterkleding dat in mei aan kon. De maattabelen zijn leuk, maar bij de meeste kinderen echt onbruikbaar naar mijn idee.
ik vond het erg leuk om verschillende dingen te krijgen. ik heb veel kleertjes gekregen en ik vond het erg leuk om speelgoed te krijgen. alyssa had er toen nog niks aan maar nu begint ze wat te spelen en heb ik dus een van de cadeautjes uit de verpakking gehaald. enne, wie wat bewaard die heeft wat. anders kan je het ook ff vragen aan je vriendin of ze het leuk vind om speelgoed te krijgen voor als de kleine wat ouder is. dan zit je altijd goed. liefs doris