Baby drinkt slecht door pijn/kramp?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Tessss, Aug 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tessss

Tessss Fanatiek lid

Jul 9, 2015
    1,240
    445
    83
    Pfff, borstvoeding geven blijft moeilijk maar we houden vol. 😀

Onze kleine van 4 weken oud kreeg afgelopen week enorm last van krampjes. Je hoorde hem letterlijk borrelen. Hij en wij deden ons best om het gas kwijt te raken maar dat lukte onvoldoende. Kleine huilde continu (van 's middags 13.00 tot ' s avonds 22.00). Ondanks dat ik geen voorstander ben van middeltjes zijn we toch Infacol gaan gebruiken want door de kramp en het vele huilen raakte hij oververmoeid en kon hij zijn slaap niet meer vatten. Hierdoor werd het van kwaad tot erger. Om de vicieuze cirkel te doorbreken dus infacol gaan gebruiken en moet zeggen: dit werkt super goed. De kleine is vrolijker, huilt veel minder, boert beter en slaapt weer redelijk goed.

Toch heeft hij nog steeds een 'lucht' overschot. Soms geeft hij een beetje voeding mee terug met een boer tijdens het voeden. Hij heeft dan duidelijk honger en wil drinken, maar terwijl hij aan de borst ligt last hij een boer en komt er wat melk uit zijn mond en zijn neus. Soms laat hij geen boer maar merk ik tijdens het drinken dat hij toch last heeft van lucht in zijn lichaampje doordat hij op een rare manier kronkelt. Wanneer hij hier last van heeft (sinds gisteren meerdere voedingen achter elkaar) dan merk ik dat hij amper drinkt. Ongeveer 10 minuutjes aan 1 borst maar niet krachtig. Ik de k dus omdat hij last heeft van lucht/kramp. Soms last hij los en omdat hij dan toch duidelijk nog hongersignalen af geeft leg ik hem weer aan. Hij wil dan wel drinken maar heeft er moeite mee door zijn lichamelijk kwaaltjes met als gevolg dat hij dus (te) weinig drinkt. Hij komt dan soms ook na 1,5 uur weer (terwijl er voorheen ongeveer 3 uur tussen de voedingen zat) en drinkt dan weer kort door wat ik denk ongemak door lucht in zijn lichaam.

Ik vind het geen probleem vaker te voeden maar hij lijkt duidelijk last te hebben met drinken. Iemand een idee hoe dit te verhelpen? Ben ook bang dat hij hierdoor onvoldoende voeding binnen krijgt. Hij stopt eerder met drinken door de lucht/kramp, nog voordat hij verzadigd is. Iemand ervaring?

Koemelk allergie lijkt me niet logisch aangezien ik amper melkproducten gebruik (op een plakje kaas per dag na)

Lang verhaal, maar hoop dat jullie mij kunnen helpen.

2. Roty

Roty Actief lid

Apr 22, 2015
    449
    74
    28
    Mijn dochter had ook soms in het begin krampen voornamelijk in de avond. Ik kon het linken aan het avondeten soms, veel uien ed. Ook veel chocola eten reageerde ze op. Na 4 maanden was dit over. Tot die tijd geen goulash en pittig eten. En helaas maar 1 blokje chocola per dag.

Maar kinderen hebben zowieso de eerste maanden veel last van krampen helaas. Dit komt omdat hun darmen zoch nog moeten ontwikkelen.
    Veel dragen in de draagdoek kan helpen.

Als je kleine al snel na een voeding weer zuigbehoefte, honger heeft, zou je dezelfde borst weer kunnen aanbieden. Dan krijgt hij de wat vettere melk binnen die wat verzachtend kan werken op zijn maagje.

Hier ook de eerste maanden een spugertje, nu ook soms nog bij 9 maanden. Steeds weer een mondje of iets meer spugen na een voeding. Ik linkte het gewoon aan iets te gretig en te veel drinken. Ik hield haar altijd wel 15 min rechtop.
    Het maagklepje is ook nog niet goed ontwikkelt dus ze spugen ook heel makkelijk.

Je zou kunnen kijken of je op een andere manier boertjes kan ontlokken. Bijvoorbeeld, meer op de onderrug kloppen of je kindje rondjes te laten draaien terwijl hij zit.
    Oja, en wij droegen onze dochter bij heftige krampen op haar buik op onze onderarm. Hoofd naar beneden. Als ik er nu aan terug denk, zo zielig als ze krampen hebben.

Is hij goed aangelegd? Hoor je hem effectief slikken? Zo nodig eens lacatatiekundige mee laten kijken.

Krampjes «             Borstvoeding Aardig

https://www.borstvoeding.com/artikelen/kindjeaandeborst/al-even-bezig/spugen-2.html

Share This Page