Bugaboo of Quinny?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Miemi, 5 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miemi

Miemi Lid

9 dec 2007
    78
    0
    0
    Ik weet het niet meer! De Bugaboo lijkt me net even wat handiger dan de Quinny. Ook is deze lichter en heeft ie een grotere reiswieg. Aan de andere kant vind ik de Quinny er net even wat stoerder uit zien en is ie volgens mij ook iets goedkoper dan de Bugaboo.

Gebruiksvriendelijkheid staat bij mij voorop. Wie helpt mij te kiezen?

2. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Tja zoiets is heel persoonlijk...heb je al met beiden een stukje gereden?

Wij hebben zelf voor de quinny buzz gekozen...je kunt de stuurstang lekker hoog zetten (mijn vriend is nogal lang)
    Verder is hij super makkelijk in en uit te klappen en hij stuurt gewoon heel fijn

maar daarintegen heb ik de bugaboo niet uitgeprobeerd..dus weet niet wat de verschillen zijn tussen die 2 :)

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb de quinny buzz en ontzettende spijt moet ik zeggen, al 2x een lekke band gehad :(. krijg ze zonnekap niet naar benede (ligt echt aan mijn want me vriend doet het zonder moeite). uitklappen is erg makkelijk maar voor inklappen moet je nogal wat power hebben. en de bak is erg smal en klein waardoor ze nu al erg krap ligt. als je de duwstang omhoog doet en je hangt je verzorgingstas eraan dan kiept hij om of je moet heel snel je kleintje erin leggen en tegenhouden.

ik ging ook voor het uiterlijk en tja eigen schuld dus. wel fijn is dt de wandelwagen inzet bijde richtingen op kan en weet niet of de bugaboo dat ook kan. ok is de quinny makkelijk en licht tijdens een wandeling en loopt dus erg fijn

4. Female

Female Niet meer actief

Wij hebben ook de Quinny Buzz en zijn er erg blij mee. Wij vinden de voordelen:

- Erg mooi
    - Makkelijk uit- én inklapbaar
    - Stuurt fijn
    - Reiswieg is super lekker zacht van binnen. Doordat hij in het midden vrij smal is maar aan de uiteinden weer breder loopt, vind ik hem ruim. Kynan past er nu zelfs nog net in.
    - Wandelwageninzet is ook lekker zacht en comfortabel.
    - Maxi-cosi kan erop
    - Makkelijk te wisselen van bijv reiswieg naar wandelwagen etc.
    -De voetenzak is echt fantastich

Enige nadeel is dat de ruimte in de boodschappenmand vrij beperkt is...

(Ps misschien een tip; wij hebben hem onlangs aangeschaft bij babykoop in Utrecht. Incl. reiswieg, wandelwagen en voetenzak voor € 489.-)

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Wij hebben de bugaboo gekocht (maar nog niet gebruikt). De stuurstang kan omhoog, en de stuurstang kan ook aan beide zijden gebruikt worden. Verder is dit een kinderwagen die je klein in kan klappen, licht, makkelijk bedienbaar, grote reiswieg, de banden kunnen niet lek. Bij de winkel kunnen ze je vast een demonstratie van beide kinderwagens laten zien.

6. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Ga idd naar een babyzaak en laat je voorlichten...de quinny ziet er idd stoer uit maar toen ik zag hoeveel nieuwe wagens er bij de beurs te wachten stonden voor reparatie was dat direct geen optie meer.....We rijden nu bugaboo,we hebben hem via mp het 2008 type met 2 jaar garantie helemaal compleet voor 600,- kwam uit een failliesement.....er staan er nu weer een paar op......Laat je gewoon goed voorlichten en ga daarna kijke waar de wagen het goedkoopst is!Veel plezier met kiezen!

7. Miemi

Miemi Lid

9 dec 2007
    78
    0
    0
    We waren al naar een winkel geweest en hebben beide wagens grondig uitgeprobeerd (ingeklapt ed). Dat ging bij beide prima! Had alleen ook wat moeite om de kap omlaag te doen bij de Quinny.

Als ik zo hoor dat de banden van de Bugaboo niet lek kunnen (dit wist ik niet) en dat de Quinny blijkbaar makkelijk stuk gaat, gaat mijn voorkeur toch uit naar de Bugaboo.

Bedankt dus voor jullie reacties!

8. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik heb de quinny freestyle xl, een driewieler, heerlijk. in het begin ging alles wat stug, maar dat is een kwestie van wennen denk ik. lars heeft tot 6 maand in de reiswieg gelegen, daarna in de wandelwagen, die ook helemaal plat kan, erg handig als ie in slaap valt.... en hij draait super kort, loop niet snel vast in winkels, en door de grote wielen is hij lekker stabiel. goed geschikt voor bos en strand, en ik heb er van de zomer vaak achter geskeelerd. en ik heb de wandelwagenbak nogsteeds gezellig naar me toe staan, kunnen we onderweg lekker bekken trekken, maar hij kan ook andersom.
    pfff lijkt wel een reklamespot.... maar ik ben er echt heel blij mee.....

9. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ohja, nog een voordeel, tenminste, zolang je de bak gebruikt, de adapters zijn hetzelfde als voor de maxi cosi, dus als ik boodschappen ging doen met de auto nam ik alleen het onderstel mee

10. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    Wij hebben eergisteren de Bugaboo gekocht via babyhuyswebshop (mooi aanbod, kijk maar eens). Ik twijfelde tussen de Quinny Speedy SX en de Bugaboo. Het gewicht en de op/uitvouwbaarheid heeft voor ons de doorslag gegeven.. Daarnaast kan je ook de bovenstof vervangen door een andere kleur, voor het geval je de eerst gekozen kleur zat bent bijv.)

Maak een duidelijke afweging (zal je hem veel moeten tillen ivm woonsituatie of ga je vaak met de auto weg, heb je de extra kosten voor de Bugaboo ervoor over, etc.)

Veel succes met je keuze!

ps: ik heb 8 maanden geleden een hernia operatie gehad en nog steeds ietwat last van mijn rug, maar de Bugaboo tillen is geen probleem; als het niet te ver en teveel is).

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Wij hebben de quinny buzz gehad en ingeruild voor de bugaboo, geen moment spijt van gehad! super wagen.

12. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Wij hebben gekozen voor de Quinny Buzz, omdat wij deze qua uiterlijk mooi en stoer vonden.
    Een Bugaboo vind ik persoonlijk erg lelijk, omdat de reiswieg erg lang is en ook vrij laag zit.

Tijdens de zwangerschap heb ik ook allerlei nadelen gelezen over de Buzz. De reiswieg is inderdaad kleiner, ons zoontje is nu 3 maanden en al bijna eruit gegroeid. Nu is dit op zich geen probleem, omdat de buggy ook horizontaal kan. Hij kan dan dus gewoon plat liggen en in een voetenzak is het warm genoeg.
    De Buzz is erg handig in te klappen en inderdaad erg compact en licht. Wat ik wel jammer vind, is dat je de reiswieg eraf moet halen om het onderstel in te klappen, maar dat is volgens mij bij alle kinderwagens? De buggy kan er wel gewoon opblijven als je het onderstel wilt inklappen, dus staks geen problemen meer.
    Dat je de stuurstang kan aanpassen is ook erg handig en hij is erg soepel stuurbaar.
    En voor mij was het belangrijk dat de buggy in 2 richtingen te zetten is, dat heeft niet veel merken.

Tot nu toe nog geen lekke band gehad en ik heb hem al 3 maanden vrijwel dagelijks in gebruik.
    Bij mij hangt de verzorgingstas gewoon aan de duwstang en de kinderwagen is nog niet omgevallen, maar ik heb niet veel in de tas zitten, alleen billendoekjes en een paar luiers. De rest (flesjes, poedertoren, monddoekjes) doe ik pas erin als we de deur uitgaan.

Groetjes Saskia

13. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Erlida, op de beurs bij de quinny pitstop, dat waren niet allemaal mensen met een kapotte Quinny. Maar hij werd daar ook gesmeerd etc.. (en dan vaak even opgepimpt, wat ik heb gehoord, en dat allemaal gratis)

14. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    ......Als dat zo is hebben ze keigoedde service :thumup:

15. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik vind persoonlijk de Bugaboo ook erg lelijk. Vind het onderstel net een rollator. En de reiswieg ligt zo onnozel laag. Ik weet niet of je lang bent maar als je lang bent lijkt me de Bugaboo dus geen aanrader.

16. Niet meer actief

Mijn man en ik zijn beide niet klein en we hebben een Bugaboo!
    De stang is in hoogte verstelbaar en hij is super licht, wendbaar, makkelijk te bedienen.
    Model 2008 heeft banden die niet lek kunnen, ook ideaal. En een grote reiswieg.

En sja, je vindt 'm mooi, of je vindt 'm vreselijk ;)

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Wij zijn beiden ook best lang, mijn vriend is zo'n 1.92, maar de bugaboo vinden we toch echt heel erg handig hoor.

18. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Qua duwstang zal hij inderdaad wel handig zijn maar ik vind de reiswieg zo laag bij de grond liggen? Dan moet je toch erg diep bukken vind ik. Maar goed ieder zijn ding he.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Och, daar ben je snel genoeg aan gewend en daar liggen ze toch max een half jaar in. jesper was bij de geboorte al 56 cm en paste met 2 maand al niet meer in de quinny bak. In de bugaboo past hij nu nog steeds.

20. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Dax was 55 en is nu 5 weken oud maar hij kan echt nog heel lang in de kinderwagen. Ik heb zelf een Urban Jungle.

Deel Deze Pagina