borstkolf verschil

Discussion in 'Borstvoeding' started by semra32, Aug 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. semra32

semra32 Lid

Jun 28, 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik geef al 2 maanden borstvoeding aan mijn zoontje, en vanaf het begin had ik een borstkolf gehuurd, namelijk de medela symphony (dubbelzijdig elektrisch).
    Nu heb ik een medela swing gekocht (enkelzijdig elektrisch) en merk toch wel verschil. Klopt het dat de swing, zodra je in de afkolffase zit, minder snel kolft als de symphony? Dus langzamer is?
    Ik vroeg me even af of het soms aan mij lag...

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Je kunt de snelheid bij de Swing zelf instellen he?

3. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Niets kolft zo snel als een Symphony, die is bedoeld om de bv op gang te krijgen. Het enige apparaat dat enigszins in de buurt komt, wat thuisgebruik betreft, is de Medela Freestyle.

4. Ukkepukke

Ukkepukke Actief lid

Oct 8, 2011
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je al geprobeerd de Swing wat harder te zetten (+)?
    Ik zet m gedurende het kolven steeds wat harder en merk dan behoorlijk wat verschil in hoeveelheid.

5. semra32

semra32 Lid

Jun 28, 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja dat weet ik, ik bedoel ook niet hardere zuigkracht (dat zit wel goed) maar het aantal keer zuigen per min. Dat is minder heb ik het idee..

6. Phal

Phal Actief lid

Sep 20, 2011
    329
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Ik heb expres de Medela Pump in Style Advanced ergens op de kop getikt, omdat deze het dichtst in de buurt komt van de Symphony... Dit model dubbelzijdige kolf is de voorloper van de Freestyle en vind hem net iets krachtiger, is ook een tweefase en is heel 'stil'.. Misschien dat die wat voor je is?

De swing heb ik ook gehad en vond ik helemaal niets, maar ben al geen fan van enkele kolven en vond hem heel slap qua prestaties. Ik zou voor de pump in style gaan, de odnerdelen zijn ook nog overal te koop!

7. Phal

Phal Actief lid

Sep 20, 2011
    329
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Ik bedoel met kracht zowel het aantal keer zuigen per minuut wat het apparaat doet (opwekken van de toeschietreflex in de eerste fase) als de sterkte waarmee dat het doet trouwens

Share This Page