Lieve meiden Mijn zoontje is nu bijna 1 en drinkt nog 6 borstvoedingen. Ja ook nachtvoedingen, 2! Ik kolf ook nog steeds 2 keer op het werk en wil nu graag naar 1 keer kolven gaan. Veel voorraad heb ik niet, dus: wat zal ik dan tegen de oppas zeggen om aan mijn zoontje te geven ipv de middagmoedermelk? Opvolgmelk vind ik niet hoeven. Dus: koemelk? Karnemelk? water? Thee? Wat hebben jullie gedaan? Ik wil mn zoontje sowieso wel laten wennen aan koemelk als hij 1 is en de borstvoedingen heel langzaam iets afbouwen zodat ik uiteindelijk uitkom om 1 keer s ochtends en 1 keer s avonds en eventueel s nachts. Dank!!
Ik ben met kolven op het werk gestopt, toen mijn dochter 15 maanden was. Ze drinkt dan op de opvang koemelk en dat vindt ze prima. Als ik met haar thuis ben dan drinkt ze bv. Ze drinkt nu nog 3-4 keer per dag. Je zou koemelk kunnen geven maar waarschijnlijk krijgt je dochter genoeg bv ('s ochtends, 's avonds en 's nachts) dus zou je 's middags ook water of thee kunnen geven.
Ik ben met 10 maanden gestopt met kolven. De voedingen vervangen door een bakje yoghurt en kv. Dat was maar kort nodig, toen overgestapt op koemelk,althans geen melk maar karnemelk en yoghurt. En thuis lekker bij mama drinken natuurlijk! )
Ik kolf ook nog maar één keer, mijn dochter krijgt 's ochtends nog even live de borst, één flesje afgekolfde melk bij de oppas en verder water of thee. Zodra ik thuis ben weer live borstvoeding. Ik zit op vijf a zes voedingen per dag. Als ik de hele dag thuis ben drinkt ze alleen bij mij, soms een slokje water, maar drinken uit een bekertje gaat nog niet heel goed.
Uk kolf ook nog 1x. Mijn dochter krijgt yoghurt op het kdv. Zij doen dit met wat water in haar tuitbeker (yuk! Maar zij lust het).
Op welk tijdstip hebben jullie dat kolfmoment geskipt en er iets anders voor in de plaats laten geven?