Vraag je aan de experts wat raden jullie mij straks aan? Ik werk 24 uur vaak van 8 tot 12 en na mijn bevalling weer avonddiensten van ong half 6 tot 22.00, 5/6 dagen in de week. Wil gewoon borstvoeding geven maar daarnaast ook een kolf voor daarna zodat mijn partner ook flesjes kan geven. Ik krijg via de verzekering 75 euro vergoed voor een elektrische maar is dat dan wel nodig?
Je zal zowieso elke werksessie moeten kolven. Ik denk dat het fijn is om dan iig een elektrische kolf te kopen. Of je voor dubbel of enkelzijdig gaat weet ik niet precies. Wat is het kantelpunt. Ik zou nu altijd voor een dubbele gaan, maar dat is ook omdat ik niet anders gewend ben. En ik had altijd bij beiden borsten een toeschietreflex, dus er kwam altijd uit de borst die ik niet voedde. Dan "verlies" je ook niets met kolven.
Na afloop want bij sommige vrouwen lukt de borstvoeding gewoon niet en dan is het jammer als je al 1 hebt aangeschafd... misschien kun je wel even uitzoeken, stel het gaat allemaal goed, welke je graag wil.. ik zou zeggen; kies een dubbele borstkolf..
Ik heb hem nu al aangeschaft, maar dit met mijn ervaring van ons vorige kindje, borstvoeding ging niet goed, maar afkolven wel. En toen had ik alleen een hand kolfje, en ben toen al na een paar weken op fles voeding overgestapt. Dus vandaar dat ik nu een dubbele elektrische al heb gekocht, zodat ik zeker weet dat ik gewoon altijd genoeg kan kolven. Ik heb hem trouwens via MP gekocht, de medela pump n style. alleen het pomp mechanisme zeg maar, alle flessen slangen en borstschilden heb ik nieuw aangeschaft ivm hygiëne. Maar ik ben heel benieuwd hoe het dit keer zal gaan, altijd verschillend voor iedereen.
zeker na de bevalling pas doen. Ik heb een dubbelzijdige elektrische kolf en die dingen zijn erg duur, dus erg zonde om het voor niks te kopen als de bv niet lukt of als je toch besluit om gelijk fv te geven. Mijn kolf is van medela, ben er tevreden mee.
Na! Het is namelijk wel fijn om er enkele uit te proberen via kraamzorg of lactatiekundige/bv-centrum en daarna pas tot aanschaf over te gaan. Best kostbaar namelijk... Alleen een handkolf kun je misschien wel van tevoren kopen. Ik had er een geleend van een vriendin en vond het wel prettig voor tijdens de stuwing.
Hier ook wederom voor de bevalling, had net alles verkocht toen ons verrassingskind in aantocht bleek te zijn. Ga wederom voor de medela freestyle. Deze kan mooi dubbelzijdig en valt qua geluid mee. Qua prijzen daarentegen wisselen ze nogal, even goed de 'aanbiedingen' in de gaten houden. Ik vond het zeer de moeite waard. Na mijn verlof nog 9mnd moeten kolven op het werk en was vaak na 10 a 15 min helemaal klaar. Succes
Maar wat als je dus geen productie blijkt te hebben? Ik heb geen idee of her überhaupt lukt. Ik ga dus toch eigenwijs voor na de bevalling
De kraamverzorgende heeft er als het goed is ook eentje mee die je tijdens de kraamweek kunt gebruiken, mocht dit nodig zijn. Of ze weet hoe je er snel en makkelijk aan kunt komen. Dus van te voren aanschaffen is niet nodig.
Idd via je kraam organisatie kun je ook een kolf te leen krijgen/huren. Deze kun je meteen gebruiken als je het ziekenhuis uitkomt en dan schaf je iets aan. Ik ben voor electrisch dubbelzijdig, zoveel tijd heb je niet over als mama om dat eens één voor één te doen.