Tygo heeft nu zo vaak de hik na de voeding. alle melk komt er dan weer terug in stralen uit... ook zijn ontlasting is groen, betekend dat hij alleen nog maar voormelk binnenkrijgt? is er iets wat ik kan doen tegen de hik?
Ik heb helaas geen oplossing voor je maar wel een deel herkenning. Kyra heeft ook heel wat afgehikt, en spuugde vaak iets meer dan een mondje terug daardoor. Dat van spugen in stralen of de groene poep herken ik niet echt. Voor het spugen hebben we haar ledikantje aan een kant op klossen gezet, maar als het bij Tygo puur door de hik komt heeft dat volgens mij niet heel veel nut. Wat je misschien zou kunnen proberen is Tygo iets rustiger laten drinken (als het mogelijk is), en kijken of de hik daarvan komt. Of misschien even controleren of hij echt goed aanhapt, en niet best wat lucht mee naar binnen krijgt. Bij Kyra is de hik nu grotendeels over, en ook het spugen is een heel stuk minder. Misschien is het gewoon een fase waar ze overheen groeien. In ieder geval veel succes nog, en ik hoop dat het snel beter gaat.
Het zou kunnen dat je vrij veel melk hebt en je kleintje de toestroom niet aan kan in het begin en daardoor onrustig drinkt, met als gevolg de hik. Voorzover ik weet heeft groen poep (soms schuimend) ook te maken met veel melk (en inderdaad veel voormelk binnenkrijgen). Waarschijnlijk gaat het vanzelf over als je kindje meer drinkt en groter en sterker wordt en dus beter met de toestroom kan omgaan. Als het echt te erg wordt misschien toch eens aan een LK hier op het LK forum voorleggen, maar ik zou zowiezo even op dat forum rondspeuren, er zijn echt meer moeders en babies met dat probleem. Ons kleintje spuugde in het begin ook best veel en had ook veel de hik (en met elke hik een golf melk eruit). Dat is nu al een hele tijd over (na een maand/ anderhalve maand ging het al zoveel beter). Ik heb erg veel melk, maar ze kan er nu prima mee omgaan.
Ik denk ook dat je teveel melk (en voormelk) hebt. Blokvoeden zou voor jou denk ik uitkomst bieden. Een lk of een vrijwilliger van lll of vbn kan je dat vast wel vertellen. Hier kan je telefoonnummers vinden. http://www.borstvoeding.nl/
Wat ik uit je verhaal uitmaak, is dat je kindje te veel melk krijgt, net zoals de andere dames zeggen. Misschien eens de tip van appeltje proberen, want zelf heb ik dit probleem niet voorgehad.
dankjullie wel voor de reacties; de tip Blokvoeden kreeg ik ook in het mama topic; dus ben ik al mee begonnen... nog voordat ik hiermee begon had hij trouwens een spuitluier vol met gele poep (wel met stukjes nog) Tevens had Tygo gistere erg last van krampjes misschien had het hier ook mee te maken, ik hou hem na het voeden nu een kwartier overeind tegen mijn schouder daardoor spuugt hij minder en heeft hij maar 1x de hik gehad...
Gele poep met brokjes in ieder geval een goed teken. Zeker die brokjes, dat is vet en dat wijst op heerlijke vette achtermelk! Succes verder..... het gaat vast helemaal goedkomen!
Nou Selina spuugt ook veel en hikt ook regelmatig. Ik heb dus nu nutriton gekocht op advies van consultatiebureau, dit is om de maaginhoud te verdikken. Ik geef dit voor de voeding dmv een paar lepeltjes. Werkt prima hier. Selina viel namelijk teveel af hierdoor en is nu weer 330 gram bijgekomen in 10 dagen dus mama is zeer tevreden! haha Succes!