Hallo, Als ik google naar baby uitzetlijt komen er heel veel naar voren. Bij de ene zou je veel meer aan moeten schaffen dan bij de ander. Kunnen jullie mij een tip geven welke lijst jullie hebben gebruikt? groetjes
Ik heb meerdere lijsten gekregen van verschillende organisaties. Van de verloskundige praktijk, kraamzorg, ziekenhuis enz enz. Veel dingen zijn wel hetzelfde op die lijsten, met misschien hier en daar het verschil dat op de ene lijst een babyjasje staat, en op de andere een warme deken/ omslagdoek. Maar verder komen ze aardig overeen. Heb jij geen lijstje gehad van vk/ kraamzorg/ ziekenhuis? Want ik denk dat je die het beste aan kan houden.
Ik gebruikte die ik van de kraamzorg en de verloskundige gebruikt. Die waren redelijk op elkaar afgestemd ook. Mijn ervaring is dat de lijsten van bijv hema of prenatal nogal eens dingen opstaan die je niet nodig hebt..
Hydrofiele luiers en washandjes kun je nooit te weing hebben net als spuugdoekjes. Toiletspullen: douchegel, shampoo, bodymilk, billencreme Rompertjes thermometer/ badthermometer badje+ standaard wikkeldeken/badcape beddengoed Kleertjes Extra dekentje voor in de mc/kinderwagen luiers aankleedkussen flesjes en voeding zou ik later pas aanschaffen mocht je geen bv. kunnen/ willen geven. Dit is het eerste denk ik wel zo'n beetje
Ik gebruik die van de Babydump. Dingen die ik onnodig vind heb ik gewoon doorgestreept en voor de rest ga ik lekker het lijstje af, ik had een paar vandie papiertjes in de winkel meegenomen.
Ik heb hem op prenatal.nl samengesteld en dan aangevuld met een lijst uit het boekje van de kraamzorg. Daarnaast heb ik veel rondgevraagd en rondgekeken in familie/ kennissen kring en hier op het forum. Zo konden onnodige dingen eraf en dingen die juist wel nodig waren erbij. Succes meid!
Vooral de lijsten van de "winkels" zijn uiteraard ook commercieel opgesteld Met andere woorden... dit kun je ook nog bij ons kopen De lijsten van Kraamzorg zijn over het algemeen goed te hanteren en evt kun je natuurlijk altijd meer aanschaffen. En bepaalde zaken kun je ook later nog kopen. Ik bedoel een kinderstoel hoef je niet à la minute te hebben, kindje komt er toch pas vanaf een maandje of 7 in of zo. Camping bedje idemdito, want het kan voorlopig best wel in de reiswieg slapen wanneer je onderweg bent.
Ik heb als basis de lijst van de thuiszorg aangehouden en in word getypt en vanuit de lijst van de babydump/prenatal en alles wat ik op deze site vond aangevuld. Nu kan ik mooi iedere keer een woordje roze maken als het in huis is. Ik vind het ideaal zo en zet er geregeld iets bij
Bedankt voor de reacties. Ik ga nu de lijst van de kraamzorg aan houden. Ik geloof dat ik daarvan het meeste bijna wel heb.
navelbandjes heb je bijvoorbeeld helemaal niet nodig en staan wel op veel lijsten. Ik geloof dat ik nu alles wel heb, en zo niet, dan zit de prenatal hier heel dicht bij. Stuur ik manlief er wel heen met een lijstje.
Gewoon zelf je lijstje samenstellen. Lees een poos mee op dit forum of zoek naar een specifiek item. Dan lees je genoeg reacties. Om op basis hiervan je eigen lijstje, wensen en eisen samen te stellen. Heel veel is nl. nogal persoonlijk en iedereen heeft een andere ervaring. Belangrijkste is: de winkels zijn in NL 6 en vaak 7 dagen per week open. Bedenk je eens heel rationeel: als je iets mist of tekort komt: hoe snel heb je het dan bijgekocht?????? Heeeeel snel dus . Er is maar weinig wat echt noodzaak is. Het belangrijkte ben jijzelf