Borstkolf

Discussion in 'De babyuitzet' started by Sjoelke, Jan 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

Jun 3, 2010
    1,059
    0
    36
    NULL
    NULL
    Precies de reden waarom het beter is om even te wachten met het aanschaffen van een kolf, je weet gewoon nooit hoe het loopt en hoe je het ervaart.
    Ik ken in mijn directe omgeving genoeg voorbeelden van moeders die van te voren stellig hadden bedacht borstvoeding te gaan geven en/of te gaan kolven, maar om allerlei redenen vrij snel zijn gestopt. Je weet het gewoon niet van te voren.

Bij mij ging het ook absoluut niet van een leien dakje, hoor. Gedreven door een roze wolk en het laatste restje zwangerschapshormonen heeft mij kennelijk zover gebracht om toch door te zetten. Maar het heeft bij mij bijna 3 maanden geduurd voordat mijn zoontje echt van opbrengst kon leven, bij wijze van spreken. Zij het via zijn o-zo geliefde Difrax fles.
    Eerst 5 dagen in het ziekenhuis al waar een hele Crocs-brigade met een lactatie diploma te pas en te onpas aan je bed komt informeren of het al een beetje wil lukken met de BV. Vervolgens thuis een cheer team opgesteld bestaande uit de kraamhulp, een lactatiekundige en de verloskundige. Drama! Uiteindelijk met aanvullende medicatie, liters neusspray en mijn kolfbustier voor handsfree kolven heb ik het tot en met de 6e maand volgehouden. Waar ook het type borstkolf een positieve invloed had op het uiteindelijke resultaat. Ik vond mijn borstkolf (Medela Freestyle) gewoon een heel fijn en fancy apparaatje. Ik had er geen hekel aan.

Mijn zoontje heeft nooit echt aan de borst gedronken, die vond het gepruts en gestuntel na een week of 8 wel welletjes en liet het echte werk mooi over aan z'n mams.

Moraal van dit hele verhaal: pas na je bevalling weet je pas echt wat je wilt en kan.

2. pijman

pijman Niet meer actief

heeft iemand ervaring met handkolven? Ik had bij de eerste de Avent, mar vond die niet zo heel prettig omdat die steeds zijn vacuum verloor. Nu zag ik ook een handkolf van Nuby, ik heb ook al een paar Nuby natural touch flesjes gekregen dus ik vraag me af of die kolf iets is. Ik hoor er namelijk nauwelijks iemand over. is deze pas op de markt?

3. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,138
    0
    0

Complimenten voor jou dat je het op deze manier hebt volgehouden, daar mag je super trots op zijn!

Hier de bv ook niet van een leien dakje. Maar zowel bij eerste als tweede is mijn doorzettingsvermogen groot. Ik durf dan ook best te zeggen dat ik hier trots op ben :p

Share This Page