He dames, Doordat ik en mijn vriend uit elkaar gaan, moet ik helaas ook meer gaan kolven. Voor de weekenden dat de kleine bij papa is. Ik heb echt helemaal niks geen middelen om een borstkolf te kopen en ik kolf nu met een handmatig ding van Avent, het werkt gewoon echt niet. Ik raak er alleen maar gefrustreerd en verdrietig van.. Wie heeft er tips voor mij waar ik een hele goedkope borstkolf kan kopen? Liefst automatisch.. Want ik wil zo graag bv blijven geven.
Misschien kan je op marktplaats kijken voor een 2e hands dubbele kolf van Medela bijvoorbeeld. Wat ik je wel zou adviseren is alles wat in aanraking komt met de melk te vervangen voor nieuw. Dat scheelt een hele hoop geld. Of misschien ken je iemand die waarvan je er 1 kunt lenen. Natuurlijk is het daar ook het beste om de onderdelen te vervangen waar de melk mee in aanraking komt.
Ja was inderdaad al even aan het neuzen op marktplaats.. En ik zal eens kijken of ik een kolf kan lenen.. Thanks voor de tips.. Het is nogal haasten en ik heb geen rooie cent op het moment.. Bahhh
Kijk eens of je zorgverzekering de huur van een kolf vergoed. Misschien kun je er via een lactatiekundige of een thuiszorgwinkel even eentje huren om te proberen? Verder denk ik dat het vooral een kwestie van ontspannen is. Kolven gaat niet als je gestressed bent... heb je wel een tsr?
AH wat vervelend voor jullie. Maar moet je kind echt de weekeinden bij papa zijn? Ik ken gevallen uit het verleden waarbij de borstvoeding reden was dat kind in elk geval de eerste 9-12 maanden niet de nachten bij papa was om de borstvoeding in stand te kunnen houden. Voor de kolf, kijk eens op marktplaats. Als je veel en regelmatig kolven moet, dan is een dubbelzijdige electrische kolf een goede keuze, de Ameda Lactaline is dan een goede optie die niet te duur te kopen valt. Op zich is dat natuurlijk iets dat papa voor je zou moeten kopen, omdat je in zijn belang kolft en niet in je eigen belang!
Fruity, het is dat we niet bij elkaar in de buurt wonen anders mocht je mijn kolf lenen! Heb een avent isis uno iq. Die bevalt erg goed. De anders even een oproepje op twitter. Ik heb half voedend nl op twitter (naja bijna) Mss zijn er dames die je kunnen helpen!
Bedankt voor de reacties.. Moeilijk.. ik vind het niet erg om te kolven. En juist door de papa heb ik geen rooie cent te makken op het moment haha, die koopt dus niks.. Ik ga oproepje via Twitter doen!
Wat vervelend dat jullie uit elkaar gaan. Is er geen mogelijkheid om hem toch live te voeden als hij bij zijn vader is? Hopelijk vind je snel een goede en goedkope kolf.