Borstkolf

Discussion in 'De babyuitzet' started by Mama007, May 29, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik wil na mijn zwangerschap graag borstvoeding gaan geven. Omdat ik als ik onderweg liever de fles geef wil ik proberen te gaan kolven. Nou heb ik 2 kolven van Avent gezien. Nl de electrische en de handkolf. Ik heb geen idee wat prettig is en waar ik aan moet denken.
    Heeft iemand hier meer ervaring mee en wie zou mij kunnen helpen in mijn keuze?

Groetjes Stephanie

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik zou wachten met het kopen van een kolf totdat je echt bevallen bent.
    Niet om negatief te doen, maar soms loopt de borstvoeding niet en dan zit je met een dure kolf.
    Ik heb zelf met een kolf van Medela gekolfd dus weet niet hoe de avent kolven werken.

Succes in ieder geval!

3. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

Apr 8, 2006
    723
    0
    0
    Ook hier iemand die aanraadt het kopen van een kolfapparaat pas te doen als je bevallen bent. Afhankelijk van hoe of het gaat kun je dan eentje uitzoeken die persoonlijk het beste bij je past. Ik heb een Medela Swing met tas erbij.

Gr. Suusje

4. janice

janice Actief lid

May 14, 2006
    420
    0
    0
    zou ook wachten met het kopen tot na de bevalling.
    zelf heb ik pas afgelopen weekend een kolf gekocht (medela swing). Ik weet nu dat de bv goed op gang is en weet ook wat ik wil. Soms heb je een kolf nodig op de bv op gang te brengen en dan heb je misschien een professionele nodig, die je kunt huren. Nu ik bv geef en dat goed gaat, heb ik rondgekeken wat voor soort kolf ik nodig heb.
    Laat je goed informeren.
    Kijk eens op borstvoedingsforum.nl

5. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik wacht dan idd even tot na mijn bevalling en tot die tijd ga ik me voor laten lichten.

6. moedergans

moedergans Actief lid

Apr 13, 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    ik heb de avent handkolf wel gebruikt voor nood of voor als we bijv bij m'n moeder op visite waren. Hij is makkelijk schoon te maken en mee te nemen.

Maar voor het echte snelle kolf werk raad ik echt een electrische aan.

heb 7 mnd enkel gekolfd aangezien onze kleine niet kon zuigen en ik perse bv wilde geven.

De modernste borstkolf van medela is me toen heel goed bevallen. Deze kon ik gewoon huren in het ziekenhuis (koop je dan zelf nieuwe slangetjes e.d. bij) wat me een heel hoog aanschaf bedrag heeft gescheeld.

7. jara

jara Bekend lid

Sep 4, 2006
    878
    4
    18
  8. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    ik heb de avent handkolf gebruikt, maar heb dan ook niet alle dagen hoeven kolven. Is mij prima bevallen, hoog schoonmaakgemakt en zo.

9. milou

milou Niet meer actief

ik heb de avent handkolf en die bevalt prima. voor de bevalling via markplaats gekocht. dan kun je in de eerste week de stuwing wegkolven. ik vond dat erg prettig.
    nu kolf ik elke dag 1 flesje om voorraad op te bouwen en dat gaat prima en snel. ik ben nu zelfs zo handig dat merlijn aan de borst kan drinken en ik gelijktijdig de andere borst kolf :)

10. PetraK

PetraK Fanatiek lid

Sep 19, 2005
    1,222
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb eerst een electrische gehad.
    Maar daar kreeg ik veel pijn van aan de tepels.
    Heb toen een handkolf van avent gekocht. Deze beviel me dusdanig veel beter dat ik mijn electrische toen verkocht heb... Met de handkolf haalde ik meer uit dan met de electrische

Share This Page