borstkolf

Discussion in 'De babyuitzet' started by a1983, Jan 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. a1983

a1983 Nieuw lid

Jan 12, 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi,

Ik twijfel heel erg welke borstkolf ik moet kopen. Bij mijn eerste kindje heb ik een medela mini electric gebruikt, deze gaf erg veel lawaai en hij is nu kapot. Ik moet daarom op zoek naar een nieuwe. Mijn vragen zijn?
    - elektrisch of handmatig?
    - welk merk?
    - zachte of harde cup?
    - iemand ervaring met de kolf van tommee tippee (is erg goedkoop in vergelijking met de medela), of kan ik toch beter voor een andere gaan?
    Hopelijk kan iemand mij helpen met mijn vragen.

Groetjes,

2. logo

logo Niet meer actief

Het ligt er toch aan wat voor borst/ tepel je hebt en of je productie op gang komt?
    Ik weet het niet goed hoor, graag lees is even mee.

3. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het ligt er een beetje aan wat je ermee wil. Ik moest fulltime gaan kolven dus heb voor dubbelzijdig gekozen.
    Heb de medela swing maxi.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    bij mijn eerste kindje had ik een handkolf van avent voor tijdens mijn verlof. Toen ik weer ging werken heb ik er de medela-swing bijgekocht.
    Hij doet t nog wel, maar ik heb er nooit erg lekker mee gekolft en ik heb er ook niet zoveel vertrouwen meer in dat hij het nog een hele bv-periode vol gaat houden. Probleem is als je van merk switcht dat het allemaal niet meer past. Ik heb nog 30 bewaarpotjes en een tas met koelboxje en koelelementen enzo staan, allemaal van Medela… mij leek de difrax-kolf wel leuk, maar ja, dan komt er weer zo'n heel circus bij wat je dan moet kopen.

Dus ik ga nu eerst maar aankijken of de bv lekker op gang komt, en voor tijdens mn verlof heb ik mn oude handkolf nog en dan kijk ik daarna wel of ik nog wat nieuws ga kopen of niet.

5. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Ik heb een medela freestyle gebruikt met kolven. Echt ideaal! Heel compact en een goede accu (ik kon ongeveer 20x kolven voordat ik weer moest opladen).

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    ja maar de medela freestyle is wel echt heel duur.. 4x zo duur als de electrische kolf van Tommee Tippee.. en is hij ook wel echt 4x zo goed? ;)

7. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ik heb die van Tommy tippee heel goedkoop kunne kopen maar nog geen ervaring mee dus!

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    ik had ook de medela freestyle. Heb tot een jaar bv gegeven en hij deed het naar mijn idee erg goed toen ik weer ben gaan werken.

9. Minerva

Minerva Niet meer actief

Dames: kijken jullie wel goed naar je zorgverzekering? Ik kwam erachter dat ik 75 euro (of was het 100 euro?) terug kreeg bij het aanschaffen van een kolf. Dat is toch even een lekker bedrag!

10. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Ik lees ook mee, wil straks ook een kolf en heb er totaal geen verstand van.

@ Minerva bedankt voor de tip! Zie net dat ik €75,- vergoed krijg dus dat scheeld al een hoop.

11. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

Jan 28, 2011
    1,123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb een kolf van ardo en ben daar erg tevreden over

12. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    Bij welke verzekering krijgen jullie dan een bedrag vergoed voor een kolf?

13. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik bij avero achmea, helaas nog niet toen ik beviel en nu ze +1 is denk ik niet dat ik er gebruik van kan maken als mijn kolf het zou begeven. Echter krijg ik alleen iets terug als ik hem aanschaf bij een bepaalde leverancier.

Ik weet niet of jij ook diegene was (TS) die deze vraag op een fb forum heeft gesteld, zoja dan heb ik mijn ervaring al gedeeld maar anders hier nogmaals: Ik heb de TT kolf van 2 jaar oud en ben niet ontevreden. Ik heb hem gekregen en vind hem fijn kolven, vooral het zachte borstschild. Maar voordeel van merken zoals medela vind ik wel dat je de onderdelen los kunt kopen, dat je de motor door kunt spoelen (kan bij de mijne niet) als er melk in komt en ik vind hem makkelijker schoon te maken. Maar de prestaties vind ik wel goed en ik vond het wel handig dat de flesjes die ik toch al gebruikte erop passen.

14. a1983

a1983 Nieuw lid

Jan 12, 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ster27 Laat het even weten wat je ervan vind. Ik ben nu 21 weken zwanger, dus ik heb nog wel even.

15. a1983

a1983 Nieuw lid

Jan 12, 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel allemaal goede dingen natuurlijk, maar echt veel wijzer worden we dus niet. Ik zal zeker kijken of ik iets vergoedt krijg bij Menzis. Dat scheelt zeker een hoop.
    Ik denk ook wel dat een kolf zeer persoonlijk is. Mij lijkt een dubbele kolf niets, ik wil graag 1 hand vrij houden.
    En het liefst wil ik ongeveer een jaar voeden, dus het geld is er eigenlijk zo uit. Huren is veel duurder. Ik schrok een beetje van de huurbedragen, daarom wil ik er 1 kopen.
    Ben benieuwd welke reacties er nog meer zullen komen.
    Ik neem zeker al jullie reacties mee in mijn beslissing. Dus daarom alvast bedankt.

16. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

Dec 2, 2011
    2,602
    125
    63
    Mijn zoontje is 5,5 week te vroeg geboren. Ik heb al mijn voedingen in het begin moeten kolven. Heb toen de Medela Freestyle aangeschaft. Ik vind het een hele fijne kolf!

Dubbele kolf is juist fijn! Scheelt juist in tijd! :)

17. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik dubbel kolfde heb ik 2 gaatjes in een goedkoop en strak hempje geknipt. Daar haalde ik het borstschild doorheen. Zo had ik mijn handen vrij en was ik snel klaar.

18. Minerva

Minerva Niet meer actief

Zilveren Kruis :)

@ Celika: graag gedaan :) ik wist het zelf ook niet tot een paar weken geleden. Uiteindelijk een kolf van een vriendin kunnen lenen, dus niet nodig gehad. Had het wel erg vervelend gevonden als ik een kolf had gekocht, dit niet wist en daardoor geld was "misgelopen".

19. Mar75

Mar75 Actief lid

Dec 30, 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij onze zoon een Medela Swing gekocht. Met de hoeveelheid die ik moest kolven werd dit al snel te klein. Ik heb een Medela Freestyle gekocht met de actie van de mama mazzeldagen van Prenatal. Ik vind het echt een TOP apparaatje. Heel stil goede accu en alles makkelijk schoon te maken.

20. Minki

Minki Actief lid

Sep 29, 2012
    220
    0
    0
    N-H
    Ik heb de kolf van Ameda. Heel fijn apparaat. Mooi stil ook. Niet een bekend merk, maar prima ding. De spullen van bijv Medela passen erop. Gesloten systeem, er kan geen melk bij de motor komen. Ik kolfte 3 dgn op m'n werk dus was blij met mogelijkheid om dubbel te kolven.

Ameda Lactaline dubbelzijdige electrische borstkolf

Prettig, evt eerst te huren. Kan je m eerst uitproberen.
    Succes!

Share This Page