Bv op verzoek en ritme

Discussion in 'Borstvoeding' started by kkatinka, Jul 29, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kkatinka

kkatinka Actief lid

Aug 6, 2014
    340
    5
    18
    Hi, wanneer kregen jullie met bv op verzoek enigszins een ritme in de dag? Wij hebben soms een paar dagen dat ze de nacht in gaat om 18 uur, soms om 21 uur, soms gaat ze om 17 uur nog even bij mij slapen en wordt ze gewoon niet meer wakker tot de volgende ochtend (op voedinfen na). Als ze voor 19 uur de nacht in gaat is dat altijd op mijn schoot en als ik ook maar 1 mm verschuif wordt ze wakker, dus ik eet al weken smiddags alvast warm haha. Ook de dagen wisselen enorm.

Wanneer kwam er bij jullie wat meer structuur in? En dan met name in de avond?
    Ik besef me net opeens datdit missch niet eens afhankelijk is van bv haha

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,808
    5,944
    113
    Female
    Hoe oud is je kindje? :)

3. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Euh met ongeveer 15 mnd kregen we soort van een herkenbare "structuur". Een prettig ritme volgende met 22 mnd;)

4. kkatinka

kkatinka Actief lid

Aug 6, 2014
    340
    5
    18
    5 maanden!

5. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Elke keer dat ik denk dat er een ritme in komt gooit hij het weer om haha ;)
    Maar het lukt ons wel sinds hij 6 weken is ofzo om samen aan tafel te eten ipv om de beurt met baby op schoot en ik kan voedingen wel iets meer sturen als ik een afspraak heb, zodat hij bv niet precies tijdens babyzwemmen honger heeft. Avondeten was eerst om de beurt muziekmobiel in de box opwinden, nu zetten we hem meestal erbij in de maxicosi met speeltje en kunnen we bijna altijd rustig eten. Hij wil de nacht meestal starten ergens tussen half 8 en 9 uur. Soms zijn we dan niet thuis of valt hij in slaap op schoot, meestal kan ik hem wel verplaatsen door handje en hoofdje vast te houden na neerleggen, dan valt hij gelijk weer in slaap. Als hij wel wakker wordt is hij meestal wel vrolijk als je wat tegen hem kletst. Het scheelt wel dat hij best flexibel is met slaapjes, dus we kunnen best dingen ondernemen. :)

6. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Hier nog steeds geen ritme met 6,5 maand. Wel globaal, drinkt zo'n 5 x gemiddeld en gaat tussen half 8 en half 9 slapen tot een uur of 7/8 de volgende ochtend. Maar overdag hangt het er heel erg vanaf of we ergens heen gaan of niet, wanneer en hoelang/hoevaak hij slaapt etc. En ik werk vier dagen dus dat maakt t lastiger omdat hij bij de oppas meestal ook weer een ander ritme heeft dan thuis. Er zijn kindjes die best vaste tijden hebben maar hier niet :)

7. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    1,384
    0
    0
    Hier kwam er pas een soort van herkenbaar en blijvend ritme met 10 maand.

8. sanntje

sanntje Fanatiek lid

Mar 14, 2011
    1,304
    1
    36
    Female
    NULL
    Hier ritme bij de 1e met n maand of 4 a 5,
    Bij de 2e pas toen ze 1,5 was?
    Nu bij de 3e zat er altijd al ritme in. Vanaf 3 mnd echt structuur en dat is nog. Dus zal wel zo blijven denk ik.

9. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    Uhm...ritme?? Wat is dat? Whahaha... nu met bijna 10 maanden nog geen ritme. Ze komt snachts op wisselende tijden dus wanneer de dag start is altijd de vraag. Wanneer ze de eerste voeding wil (ze drinkt alleen als zeecht honger heeft) is ook altijd de vraag..het enige wat ok weet is dat er ongeveer 4 uur tussen zit en dat we gewoon op vaste tijden eten waarbij zij mee eet.

Toen ze 6 maanden was kreeg ze eerst de borst en daarna vv (dat vond ik soms best ingewikkeld)en nu wisselt dat af, net wat er goed uit komt..

Ik wil graag een ritme maar dl is blijkbaar geen ritmebaby qua drinktijden :)

Share This Page