Hoi! Volgend jaar juli verwachten wij ons tweede kindje. Onze zoon is dan 21 maanden oud en ik twijfel onwijs wat te doen qua vervoer. We zijn in het bezit van een prima maxicosi mura 4. Heel tevreden bij gebruik van ons eerste kind. Ik gebruik de wagen dagelijks hoewel zoon er niet heel graag inzit. Daarnaast heb ik zoon toen hij een baby was veel gedragen in de draagdoek en later in de ergobaby maar nu ik zwanger ben gaat dat niet lekker. Zoon loopt al sinds 11 maanden maar we wonen in de stad en als ik boodschappen ga doen kan ik hem momenteel zeker nog niet lopend meenemen. Dat gaat veel te langzaam en hij vliegt alle kanten op qua aandacht. Het liefst koop ik een plankje en neem ik beide kinderen op die manier mee maar mijn gevoel zegt mij dat zoon helemaal niet netjes op het plankje blijft. Hij is heel snel afgeleid en ben bang dat hij er steeds vandoor gaat. Zal ik dan toch een duowagen aanschaffen? Of de andere optie doen waarbij ik de baby in de draagdoek neem en zoon in de wagen hou. Wat zijn jullie ervaringen? We hebben trouwens geen budget voor een bugaboo donkey, ook niet tweedehands. En ook een niet heel ruime auto (achterbak).
Als je dragen geen probleem vind zou ik dat weer doen. Dan kan je als het niet meer bevalt alsnog een oplossing bedenken. Een plankje lijkt mij in de stad ook niet ideaal. Je zou naar een tandembuggy kunnen kijken, vanwege de kleine auto. Maar wie weet red je het prima met dragen. Wij hebben een duo. Past niet in onze auto dus ook nog een extra buggy. Achteraf echt spijt dat wij niet voor een goedkope tandem zijn gegaan.
Ik kreeg mijn 2e toen de oudste 18md was. Me rij plankje gekocht en veel gedragen. Beviel prima. En met 2.5jr ging de oudste vooral op de loopfiets mee een jongste in de wandelwagen
Je moet niet vergeten dat in een half jaar er veel kan veranderen in het gedrag van je kindje. Onze dochter is straks 2,5 als haar zusje geboren gaat worden (dus wel wat maandjes ouder) en wij hebben een meerijdplankje gekocht, ik heb een draagdoek dus dan kan de oudste in debuggy en de jongste in de draagdoek. Heb dan wel de wagen omgebouwd met de wagenbak. Ervaringen kan ik je over ruim 3 maanden vertellen
Hier in het begin de draagzak en plankje gebruikt. Zoontje bleef vaak goed op het plankje staan en vond het ook leuk omdat hij zo goed zijn broertje kon zien. De jongste vooral in de draagzak gehad omdat hij dat heel fijn vond, de oudste zat dan niet in de wagen, maar liep gewoon mee (sinds hij goed kan lopen wil hij niet meer in de wagen). Verder zou ik je oudste zoveel mogelijk zelf laten lopen, tempo ligt dan idd lager en hij zal weglopen, maar hij zal ook moeten leren om bij je te blijven. Ik zou een duowagen zonde van het geld vinden voor die korte tijd.
Ik ben nu bij de derde ook gebruik gaan maken van een plankje. Zoon is 2 jaar en 3 maanden en euhh een echte vluchter zeg maar Gaat het liefst alle kanten uit dus ik hield mijn hart vast! Maar tot nu toe (jongste is een maand oud) gaat het veel beter dan verwacht! Hij vindt het leuk op het plankje want hij kan zo ook alles zien en heeft Toch een gevoel van 'grote broer' volgens mij. En echt, ik had dezelfde angst als jij! Valt 100 procent mee. Maar als je kunt dragen in een doek heb je ook een mooie oplossing erbij toch?
Dank voor alle reacties, superfijn om te horen. We besluiten dan toch om vooralsnog geen duowagen aan te schaffen maar een plankje en als alternatief hebben we de draagdoeken. Mocht het nou toch echt niet goed gaan dan zien we dan wel of we een duowagen aanschaffen.
Met 21 maanden kun je prima uitleggen dat hij op het plankje moet blijven staan hoor Hier staat de middelste ook regelmatig op het plankje en gaat altijd goed!
Fijn te horen! Het is ook zo moeilijk vooruit te denken hoe mijn zoon zich over een half jaar gedraagt. Kan mij er niet echt een voorstelling bij maken dus goed te horen dat kinderen met 21 maanden waarschijnlijk beter luisteren.
Wij hebben wel een duowagen aangeschaft wat ideaal was! Maar toen onze jongste werd geboren was de oudste nog maar 13 maanden en liep toen nog niet. Dan zit er ook weinig anders op. Maar met een verschil van 21 maander zou ik het voordeel van een duowagen niet inzien.
Hier hetzelfde leeftijdsverschil. Dochter loopt in principe altijd en dan kan zoon in de kinderwagen (hebben ook een mura 4). Ik draag zoon ook wel in de draagdoek. Als we echt ver weg gaan of een hele dag weg, nemen we nog een losse buggy mee voor dochter (gewoon een simpele voor 5 euro via marktplaats). Een enkele keer gaat dochter voor nood nog wel eens op de nek terwijl ik achter de kinderwagen loop (als ik alleen ben).
Hier 20 maanden verschil, ik draag en ik heb een plankje. Als we de hond uitlaten blijft hij netjes op de plank staan ook als we een lage wandeling doen, in de winkel wil hij er nog weleens afstappen want daar is meer afleiding. Maar ik ben wel heel blij met het plankje! Duowagen zou ik met dit leeftijdverschil niet doen. Wij hebben inderdaad ook nog een buggy dus als mijn vriend en ik samen weg zijn kunnen we zowel de buggy als de wandelwagen gebruiken.
Mijn oudste was 3 jaar en 9 maanden toen onze tweeling kwam. We hadden toen nog maar net onze eenlingkinderwagen weggedaan. We hebben toen toch maar een meerijplankje gekocht. Mijn oudste zou dus op de leeftijd die jij noemt toen nog niet alles zelf kunnen lopen. Ik zou of voor een fijne duo wagen gaan die in je auto past of kijken voor een zitje a la meerijplankje of een mega fijne drager kopen (heb het dus niet over een Chico, babybjorn of stokke drager) zoals een tula ofzo.
Je schrijft trouwens dat je geen budget hebt voor een bugaboo, maar wellicht wel voor een tweedehands aals je je huidige wagen verkoopt? Ik heb zeer positieve ervaring met deze wagen in een kleine kofferbak kunnen stoppen (Peugeot 107). Soort van Tetris spelletje dan haha maar het past, inclusief kinderen.
Mijn derde was 23,5 maand toen haar broertje geboren werd, ik heb gekozen voor dragen en plankje met een zitje erop. Wanneer haar broertje in de wandelwagen lag ging zij op het plankje en als haar broertje in de draagzak zat dan ging zij in de wandelwagen. Na 3 maand werd ze wel jaloers op het dragen, ik heb toen een draagzak van fidella gekocht die appeltje eitje te vertellen is tussen broek maat 62 en 98, hierdoor kon ook zij af en toe ( niet vaak hoor ) gedragen worden op mijn rug. Ook makkelijk Met dagjes uit als ze niet wou slapen in de wandelwagen, dan ging ze op de rug en door het hobbelen viel ze toch nog even een uurtje in slaap we hebben hem wel het meest gebruikt voor ons zoontje, nog steeds trouwens.
Nee ook niet voor een tweedehands. Als we onze wagen weer verkopen dan levert dat max 150 op en 2ehands bugaboos beginnen bij 900 euro, dat heb ik er gewoon echt niet voor over.
Ik heb een plankje aangeschaft voor de bugaboo en ga de baby ook veel dragen. Het is raadzaam om tegen die tijd gewoon bij vrienden of in de winkel gewoon eens een rondje te rijden met je kindje op het plankje (denk eraan dat er een zitje op zit, zoals de kidsit). Mijn dochter is een wildebras maar blijft netjes zitten, ze vind het juist heel leuk!
Onze oudste kindjes schelen 20 maanden en ik heb ze gedragen en een eenling wagen gebruikt. Ik had of de baby in de doek en de oudste in de wagen, of de baby in de reiswieg en de oudste lopend. Soms moest de baby dan biovoorbeeld huilen en deed ik hem in de doek en de oudste haar schoenen uit en zette ik haar in de reiswieg. Ik heb toen geen moment de duo wagen gemist. (En nu lopen we er overal mee vast omdat hij zo breed is..)
Ik ga voor een meerijdplankje en dragen. Heb een aantal doeken en dragers, maar zl loopt nu al aardig veel, dan is het handig als hij even op de kinderwagen kan staan