Sinds een aantal dagen heb ik af en toe afscheiding uit mijn borsten als ik erin knijp. Heb van het weekend borstkompressen gehaald. Ben als de dood dat ik straks tegenover mijn chef zit met 2 natte plekken Alleen zijn die kompressen zo groot en lomp dat ik geen strak t-shirt aankan, want dan zie je ze gewoon zitten. Ben niet van plan andere kleding te gaan kopen. Heeft iemand een tip om toch niet door te hoeven lekken maar wel mijn t-shirts aankan?
Ik weet niet welke je gekocht heb. Maar je kan ook uitwasbare halen bij de prenatal of bij een betere lingeriewinkel. Die vind ik zelf heb dunst. Want die je maar eenmaal kan gebruiken die zijn best dik maar ideaal voor als je echt borstvoeding geef en je lek nogal.
Lilypadz. Kost wat, heb je ook wat. Bij de echte stuwing die je na de bevalling soms kunt krijgen redden ze het vaak net niet, maar nu in de zwangerschap en als de BV wat meer geregeld is: SUPER!
Of je kan deze proberen. Ze werden me aangeraden door de zwangerschapsyoga-lerares en andere meiden die ze al gebruikt hebben zijn ook enthoustiast: http://www.lilypadz.com/index1.html Ze zijn in ieder geval bij de Prenatal te koop en volgens mij ook bij de Etos. Ze zijn niet goedkoop, maar als je BV gaat geven en een tijdlang pads moet kopen, dan haal je het er wel uit.
Heb gisteren de Lilypadz binnen gekregen en ze zitten super. Je ziet ze inderdaad niet als je wat strakkere kleding aan hebt! Een aanrader voor iedereen (ook al zijn ze niet echt goedkoop).
Lilipadz, Zijn niet goedkoop maar als je ze op een goede manier gebruikt lang te gebruiken. Ik bij de eerste 6 maanden borstvoeding gegeven en heb ze alleen de eerste anderhalve maand niet kunnen gebruiken, omdat ze gingen lekken maar de andere 5 maanden wel. Vooral snachts vond ik ze prettig omdat ik naakt slaap. Je hebt geen bh nodig om ze op hun plek te houden! Wat betreft de gewone compressen gebruikte ik altijd die van de kruidvat. De andere bleven veel sneller plakken en dat doet pijn (het plakken niet maar het afhalen wel ) Ook als je ze gewoon regelmatig wisselt.. Jooze
Vraagje over die Lilypadz, (dat klinkt als die reclame van Kanis & Gunnink, 'te gek gave coole koffiepadzzzz' ) helpen die ook als je echt flink lekt? Is echt irritant hoor, ook al heb ik net gekolfd, zodra ik babietje hoor: plets! Als ik buk om iets op te pakken ofzo: plets! Heb nu effe gewoon maandverbanden die ik over had in stukken geknipt (wel handig die plakstrip in je bh ) maar onder iets straks is het geen porem natuurlijk... Kunnen die liliypadz dat ook aan of raken ze dan van hun plek?
In de bijsluiter stond dat je ze dan vaker moet schoonmaken, maar kan me er zeker wat bij voorstellen dat ze dan van hun plek raken. Ze "kleven" aan je borsten, dus wanneer daar veel vocht bij komt lijkt het me dat dat "kleven" het niet meer zo goed doet.