Aangezichtsligging

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlindertje S, 15 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlindertje S

Vlindertje S Actief lid

31 aug 2007
    147
    0
    0
    Hallo,

Zijn hier dames waarvan het kindje ook in de aangezichtsligging ligt?
    De verloskundige heeft me verteld dat hij nog kan draaien,
    maar hij is helemaal ingedaald. Dan kan dat toch niet meer?
    Op internet lees ik alleen maar enge verhalen over een aangezichtsligging.
    Ook dat het dan een keizersnede kan worden.. :cry:
    Iemand hier ervaring met een aangezichtsligging?
    Want ik begin nu best wel bang te worden voor de bevalling! :(

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hoi,

Bij mijn zus lag het kindje (nu inmiddels 6 jr) ook in een aangezichtsligging. In de 40e week heeft ze een echo gehad waarbij het kindje goed lag. Vervolgens is er nog een dag of 4 niets gebeurd... toen eindelijk de weeën kwamen bleek het kindje in een aangezichtsligging te liggen tijdens de weeën (dan mag je niet persen... kindje kan de draai niet maken) maar als ze dan tussen de weeën door keken bleek het kindje weer goed te liggen. Dit is uren achter elkaar door gegaan. Uiteindelijk hebben ze het kindje gehaald met een keizersnee omdat zowel hij als mijn zus oververmoeid aan het raken waren. Kindje draaide zich dus continu.
    Okay, niet de leukste uitkomst maar zo zie je maar dat je kindje nog wel kan draaien... zelfs op het moment supreme! Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe groot het kind is en hoeveel vruchtwater je hebt.

Ga maar af op je VK maar bereid je voor op een mogelijke keizersnee

Veel geluk!

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

*meldt*

had er nog nooit iets over gehoord, tot na 22 uur weeen de verloskundige ging voelen en opeens ipv een hoofdje in een mondje voelde van de baby :D .

Bij mij lag ze gelukkig 'goed' om, op die manier dat er geen keizersnede aan te pas hoeft te komen. Doordat het hoofdje niet goed voor de uitgang lag, schoot de ontsluiting ook niet op.

Uiteindelijk is ze, toen ze er een keer achter waren dat ze in aangezichtsligging lag (dmv een echo) met een kwartiertje persen geboren. Had wel een grote knip omdat ze dan met het breedste deel stuk van het hoofdje eruit komen.

Bij mij was ze trouwens ook al een week of wat ingedaald. Wel heeft er een keer een vk gezegd dat beep volgens haar een handje naast 'r hoofd had...

Krijg je een echo als je bevalling begint? Pfuu 'k wou dat ik er eentje gehad had aan het begin had een boel gescheeld, hihi. Zou het wel navragen hoor aan je vk voor de zekerheid!

Lena is wel een paar dagen een beetje van de kaart geweest van het laatste stukje van de bevalling. Ze was ook nogal opgezwollen en haar hele toetje was blauw van het effetjes klem gezeten hebben...

Zou gewoon heel duidelijke informatie vragen aan je vk hoor! Hopelijk hoef je geen keizersnee en heb je een voorspoedige bevalling!

4. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    ik heb het zelfde gehad met mijn zoontje.

hij lag goed maar ze hebben me vliezen gebroken en hij was toen lekker gedraait.

hij kon hierdoor de ontsluiting niet maken.
    om half 9 s'morgens braken ze mijn vliezen en gaven ze me een infuus.
    om half 6 had ik nog maar een krappe 5cm en hebben ze maar een gyno van huis laten komen om een spoed keizersnee er achter aan te doen.
    want het ging niet goed meer met mij en met mijn zoontje ook niet.
    ik heb er nooit problemen mee gehad dat ik een keizersnede moest en zou er bij mijn volgende bevalling zo weer voor gaan.

ik vond het infuus zetten erger dan die ruggeprik. terwijl ze me 3 keer misprikte.
    dus als dit een angst van je mocht zijn weet je wat je een beetje te wachten staat.

succes meid. een keizersnede is echt niet zo negatief. het valt best mee.
    ik hoop natuurlijk voor je dat het niet nodig zal zijn.
    maar moet het wel.... geef je er aan over dan zul je merken dat het niet zo erg is als je denkt.

groetjes edith

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Wat Edithdeb zegt, vanaf het moment dat ze er achter kwamen wat er aan de hand was, vond ik de bevalling een stuk aangenamer!

Gewoon goed dat je nu al weet wat er aan de hand is!

6. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik heb een vraagje, mag je in zo'n geval als deze zelf aangeven dat je bijv. liever en keizersnede hebt? Of heb je die keuze gewoon nooit?

7. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ik ben zelf aangezichts geboren en dat was volgens mijn moeder idd geen pretje, maar tegenwoordig zijn ze daar al veel alerter op en net als je zelf zegt beslissen ze nu voor een keizersnee als het niet gaat.

Succes in ieder geval!

8. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    met een stuit mag je tegen woordig ook vaak de keuze maken of je een keizesnede wil of dat je het gewoon wil gaan proberen.

ik zou het gewoon vragen.
    nee heb je en ja kun je krijgen.

succes meid ;)

Deel Deze Pagina