Hoi dame's. Meschien kunnen jullie mij een beetje op weg helpen?? Sinds september ben ik werkloos geworden. Ik heb de laatste drie jaar als schoonmaakster in een ziekenhuis gewerkt. En merkte hierdoor dat de zorg mij heel erg aansprak. Nu merk ik dat ik niet echt sterk sta in de huidige banenmarkt. Na de middelbare school ben ik gelijk begonnen met werken,en heb dus geen vervolg opleidingen gedaan. En de banen waar ik werkzaam ben geweest is in mijn omgeving weinig werk in te vinden,en daar reageren meteen zoveel mensen op. Dus zit ik er aan te denken om een opleinding als verzorgende te volgen. Maar hoe pak ik dit aan??? Hoe zitten de kosten en wat kun je aanvragen??? Hoe gaat het met opvang voor de kleine??? (hebben hem wel alvast ingeschreven bij een kinderopvang) Kunnen jullie mij meschien een beetje op weg helpen?? Alvast heel erg bedankt voor de moeite.
Je kunt een bbl opleiding doen dan werk je en doe je daarnaast je opleiding. Als je dit wil kun je bij je lokale organisaties een opensollicitatie sturen voor een leerlingenplaats. Zij betalen je opleiding en je krijgt een salaris. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je onregelmatig werkt en dat je dat ook op de opvang moet regelen. Wat tegemoedkomingen betreft verschild dat per instelling maar omdat er veel bezuinigd word zou ik daar niet op rekenen. als je nog meer wil weten kun me pben
Ik studeer momenteel en oma en papa zijn allebei een dag bij ons mannetje. Voordat ik deze studie (Pabo) ging doen heb ik de opleiding onderwijsassistent gedaan via het NTI. Lekker in je eigen tempo, ik was in anderhalf jaar klaar. Je moet wel stage lopen dus op die dagen kun je niet werken...Ik weet niet hoe het in een andere branche zit, maar in onderwijs en kinderopvang zitten ze vaak niet te wachten op BBL-ers. Ze hebben liever stagiaires die ze niet hoeven te betalen. Veel succes met je keuze in elk geval!