Ik geef nog borstvoeding en ben weer zwanger

Discussie in 'Voeding' gestart door natalie, 6 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natalie

natalie Lid

6 apr 2007
    82
    0
    0
    Mijn dochtertje van een jaar krijgt nog steeds borstvoeding. Maar nu ben ik weer zwanger. Ik merk nu dat het voeden pijn doet. Bovendien vind ik het lichamelijk wel zwaar: een kindje in m'n buik en aan m'n borst. En ik voel me opeens niet meer zo prettig bij de borstvoeding.

Ik weet dat ik gewoon door kan blijven voeden, zelfs nadat de nieuwe baby geboren is. Maar ik wil de borstvoeding nu afbouwen. Ik wil graag een tijdje zonder kind aan de borst door het leven gaan, zodat ik mijn volgende kindje weer lang zelf kan voeden.

Heel gek, ik heb altijd met plezier gevoed, de laatste maanden nog vijf keer per dag, maar ik ben er opeens zat van. Zou dat komen door de zwangerschap?

Ik probeer nu elke twee weken een voeding per dag te minderen. Ik zit nu op drie voedingen. Mijn dochtertje vindt het eigenlijk maar niks, maar ze accepteert het gelukkig wel.

2. sim

sim Niet meer actief

het zou kunnen komen door de zwangerschap, hoe lang was je van plan geweest om door te voeden? in principe zou je kindje nu toch gewone half volle melk mogen?

3. natalie

natalie Lid

6 apr 2007
    82
    0
    0
    In principe was ik van plan zo lang mogelijk borstvoeding te blijven geven. Hoe langer, hoe beter, toch? Maar ze mag inderdaad ook gewone melk drinken.

4. sim

sim Niet meer actief

je moet gewoon doen wat jouw gevoel het beste lijkt, inderdaad is zeggen ze dat zolang mogelijk bv geven het beste is, maar dat geldt natuurlijk ook dat je je er goed bij moet voelen...

Deel Deze Pagina