borstonsteking

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by jessica507, Oct 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jessica507

jessica507 Actief lid

Jan 11, 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    Hoi!

even een vraag.
    sinds gisteren heb ik ondekt dat ik borstonsteking heb aan mijn linkerborst.
    ik heb van de dokter al een antibiotica kuur gekregen.
    mijn dochtertje krijgt afgekolvde borstvoeding, ik was al begonnen met afbouwen.
    mijn schema van kolven ziet er als volgt uit.
    07:30
    11:30
    15:30
    19:30
    23:30.
    ik was al zover met afbouwen dat ik het kolven van 11:30 en van 19:30 heb laten vallen.
    nu ik dus met die borstontsteking zit heeft de dokter me aangeraden om weer volledig te gaan kolven.
    ik ben daar nu 2 dagen mee bezig, maar er komt bijna niks uit mijn borsten, links nog minder dan rechts!
    ook tegen de tijd dat ik moet gaan kolven zijn ze nog soepel.
    mijn linkerborst is wel wat minder soepel dan rechts, ik heb ook het idee dat na het kolven mijn linkerborst nog een beetje "verstopt" zit.
    zou het door de antibiotica komen dat ik minder produceer?
    of zal ik er meer tijd tussen laten zitten en gewoon beginnen met 4 of evt. 3 keer kolven op een dag?

graag je mening hierover.
    alvast bedankt voor je antwoord!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    ik zou niet minder gaan kolven, als er met kolven niets komt, dan laat dat maar zo. het is normaal dat je met een borstontsteking minder melk produceert. kijk het even aan wat er gebeurt. je arts heeft gelijk dat je nu niet in 1 keer moet stoppen, de borsten moeten soepel blijven.

3. jessica507

jessica507 Actief lid

Jan 11, 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    hoi margit

bedankt voor je snelle reactie!

Share This Page