daisy had eerst voeding van frisa voor hongerige baby's. die heb ik vervangen door de gewone friso. maar daar spuugt ze weer meer van. Nu heb ik de friso voor spugende baby's. kan dit kwaad dat ik het weer heb veranderd? ze moet er 180 van per keer maar ze drinkt ongeveer maar 130 per keer op. elke keer als ik de voeding geef komen er onwijze klonten in het drinken.. wie weet wat ik verkeerd doe?
ik weet niet hoe snel je steeds wiselt van voeding maar je moet zeker 2 weken de voeding gebruiken wil je verschil zien.
idd het heeft tijd nodig om aan de voeding te wennen. Geef het even een weekje de tijd. Te snel overstappen is niet zo goed voor het spijsverteringsstelsel. Waarom ben je eigenlijk overgestapt als ik vragen mag?
Die klonten komen als je niet lang genoeg schudt. Er zit verdikkingsmiddel in de comfort en omneo waardoor je langer (minimaal 30 sec) moet schudden voor het goed is opgelost.
Gebruik je wel water dat net van de kook af is? Comfort moet met water dat tenminste 70 graden is, anders krijg je idd klonten. Komt omdat het johannesbroodpitmeel in water kouder dan 70 graden niet oplost. Tip: helft water aan de kook, voeding erbij, helft koud water (koelkast). Is het precies op drinktemperatuur.
Ik maak de comfort aan me erg heet water van de kraan, goed schudden en dit gaat prima! Heel af en toe een klontje, maar dat is zelden
setteke bedankt voor de tip waarom ik overgestapt ben.. omdat ze heel erg veel spuugde. nutriton had ik ook al geprobeerd, maar dat werkte niet.. en nu wilde ik dus eerst voeding voor spugende babys proberen voordat ik de dokter erover wilde bellen.
Klonten komen volgens mij gewoon doordat de poeder niet goed mengt... is je flesje wel warm genoeg? Dan lost het ook beter op! Ik heb van die hele lange plastic lepels waarmee ik de voeding altijd roerde in de fles, en dan de dop erop en dan heel hard schudden nog eens.
Hai, Heb je het cb nog niet gesproken? Zit zelf nu ook te twijfelen om extra te gaan mengen met comfort. Die kleine meid is weer erg veel aan het spugen op het moment. En het is heel dun. Mischien dat dat beter werkt. Zeker omdat ze de laatste keer in 2 weken tijd maar 110 gram was gegroeid. Ik hoefde me van het cb geen zorgen te maken, maar toch.. Voordat ze extra kreeg, kreeg ze friso normaal. Het is nu ongeveer 4 weken geleden dat ik overgestapt ben naar friso extra. Daarom was ik benieuwd of jij het cb al gesproken had over het veranderen van voeding.
nee nog niet. ik moet aankomende dinsdag avond weer naar het cb toe en dan ga ik het er zeker over hebben.. daisy spuugt wel minder dan wat ze eerst deed. en ze doet het erg goed op de fles. na dinsdag kan ik vertellen wat ze bij het cb hebben verteld.
Hoi bar, Ik ben ondertussen (diezelfde dag) ook overgestapt op friso comfort. (half comfort en half extra) en ik moet zeggen dat dat erg goed bevalt! Had wel het cb gebeld en gezegd dat ik die andere voeding wil gaan geven, en er verder niets over gehoord dat ik dan te snel zou wisselen van voeding. En ondertussen is ze minder gaan spugen en is ze weer lekker wat aangekomen. Laat je nog weten wat ze bij jou op het cb zeiden?