sinds een paar dagen (zes maanden grens!) zijn we wat actiever begonnen met bijvoeding. dit stelt allemaal nog niet zoveel voor qua hoeveelheden, en ik heb niet het idee dat ze nou zoveel minder komt. ik voed haar nog zeker zo'n 6/7 keer per dag, ook de laatste dagen, hoewel er misschien iets langer tijd tussen zat. maar - asjemenou - ik werd vandaag weer wakker met alle verschijnselen die ik ken van een eerdere borstontsteking! ook toen zag ik niet per se rode plekken, maar het voelt wel weer iets verhard. zou het dan toch zo makkelijk kunnen/gaan? ik dacht dat die tijd toch wel voorbij was... iemand met ervaring toevallig?
Als je dochter minder vraagt en je borsten zijn daar nog niet aan gewend, dan kun je stuwing krijgen. Als je nou maar gewoon zorgt dat je kind dat wegdrinkt, dan hoef je geen verstopping te krijgen die tot een BO zou kunnen leiden. Nu dus in actie komen: aanleggen!
nog bedankt voor de reactie! het bekende recept hielp: leegkolven, en dochter veel laten drinken. ondertussen zelf rusten, slapen, en maar gewoon de ontsteking uitzitten. gelukkig maar! het valt me alleen zo tegen dat ik zo snel een ontsteking heb, hoe zal dat zometeen met (natuurlijk) afbouwen gaan? maar dat is weer van latere zorg