Onze dochter is bijna 2 weken oud en heb helaas al vanaf begin af aan problemen met de bv door verkeerd aanleggen in het ziekenhuis. Ik heb zowel links als rechts met tepelhoed gevoed, links nu alweer een paar dagen zonder. Rechts tot gisteren met, nu zonder. Helaas heb ik sinds gisteren ook een borstontsteking rechts en drinkt ze helemaal niet meer goed uit de borst. Ze kan er zonder moeite een hAlf uur/ 40 minuten aan hangen maar ik hoor haar niet goed drinken. Na het halve uur is ze onverzadigd en wil ze de linker borst. Daar drinkt ze dan meestal maar 10 uit en is ze direct verzadigd. Ook hoor ik haar links heel goed drinken. Ik hoor haar duidelijk melk 'klokken' en doorslikken, rechts totaal niet. Ze hapt rechts wel goed volgens mij Wat kan ik doen ?
Bij een borstontsteking is er een verstopping. Logisch dus dat je kindje daar minder melk uit haalt, zeker zo jong. Veel kans trouwens ook dat de bo voortkomt uit het tepelhoedje, want daarmee drinkt een baby minder efficiënt en worden bepaalde kanaaltjes slecht geleegd. Wat je nu moet doen is in een hete douche springen en je borst masseren. Goed masseren. Dan meteen na de douche je baby laten drinken en hopen dat ze zo de verstopping kan los trekken.
Bedankt voornullietips.ga vandaag gelijk bellen met een lactatie kundige en zal voor het voeden met de rechterborst de borst warm maken dmv douche (of kersenpit zak?)
Kersenpit kan ook. Maar het is ook erg belangrijk om los te masseren als je kindje zelf de verstopping niet kan wegwerken. Dat gaat makkelijker in de douche, vond ik.