Gaat dit weer over?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 2 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

He meiden,

nou, je kunt mij zo onderhand opvegen :( Thirza meldt zich tegenwoordig om de 2 uur 's nachts. Ze wil dan drinken, maar vannacht heb ik ontdekt dat het -ondanks dat ze stevig drinkt dan- ook wel echt mama-honger is: bij mij liggen was ook goed. Om 10 voor 1 heb ik haar naast me gelegd en ging ze weer slapen. Om half 2 kon ik haar weer wegleggen. Om 3 uur viel ze, na een beetje sabbelen ook weer in slaap, maar toen ik haar 25 minuten later terug wilde leggen, werd ze net zo hard weer wakker en heb ik haar maar laten drinken. Om 5 uur meldde ze zich weer en dacht ik: Voeden kost minder tijd dan naast me laten slapen en weer terugleggen...
    Meiden die dit ook gehad hebben? Ging het vanzelf over, of heb je iets gedaan waardoor het over ging?
    Overstappen op een fles om zeker te weten dat ze voldoende binnen krijgt, is niet echt een optie... ze gaat de laatste week weer steeds moeilijker doen over de fles en spaart bij de gastouder en papa uit om bij mij weer extra te drinken, lijkt het :(

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk dat het vanzelf weer minder wordt/overgaat ...

Vaak van die periodes gehad ... hier gaat de TUF-modus aan (tisunfasetisunfasetisunfase) ...

3. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Klinkt als Wendy een paar maandjes terug. Die slaapt nu vanaf n uurtje of 9 tot 11 en dan word ze wakker (als ze niet stiekem tot 12 slaapt) drinkt dr flesje (heb de laatste voeding te weinig) drinkt nog wat bij mij en valt weer lekker in slaap. Dan mik ik dr weer in dr eigen bedje en val ook in slaap. Papa ligt dan al steevast n half uur te ronken :rolleyes:
    Maar echt...het gaat over. Bij ons min of meer vanzelf. Ben zo rond de 6 maanden begonnen met als het voor mijn idee te vroeg of niet zo nodig was een speen erin te doen ipv haar te pakken voor de voeding (ze ligt naast me in dr bedje dus kan er zo vanuit bed bij) en dat hielp en ze werd na n paar weken al niet meer zoveel wakker. En toen ineens n week waarin ze maar 2 of 3 x snachts nog wakker werd. Daarna n week met 1 x n nachtelijke voeding. En toen zalige lange nachten! (mja ok soms miept ze wat vaker en moet er een speen in midden in de nacht...maar dat doe ik op autopiloot half slapent en is heel wat anders als eruit en haar eruit vissen, voeden, half in slaap vallen, je realiseren dat miepie nog naast je ligt en er weer uit moeten om dr terug te leggen.)
    Houd hoop! :)

Ja salapio idd faze!...lol...tuf modus :)

4. 4days

4days Niet meer actief

Zou het niet misschien een sprongetje kunnen zijn ofzo? Dan hebben ze vaak ook echt 'mama-honger'. Ik zou vooral adviseren om haar gewoon dicht bij je te leggen, dan is het in ieder geval niet zo slopend dan wanneer je helemaal naar een ander kamertje moet ofzo. Ik had Vince zelf bij ons in bed liggen. Ik werd amper wakker van de nachtvoedingen, vaak wist k de volgende morgen niet eens hoe vaak hij nu was gekomen, hihi.

5. raspberry

Ja, ik ben ook bang dat dit de eerste verschijnselen van de 26-wekensprong zijn. Ze is nu 19 weken, gecorrigeerd 21, en was ook al erg vroeg met de 19-wekensprong, (is ze nu 3 weken uit). Maar pfff, wat is dit slopend zeg!
    Overigens heeft ze vannacht een goede nacht gehad: ze meldde zich pas om kwart voor 2, toen om kwart voor 5. Om 10 over 6 heb ik haar even horen miepen, ben ik zelf weer in slaap gevallen en Thirza blijkbaar ook, en om 7 uur was ze wakker en heeft ze tot half 8 tevreden liggen keuvelen in haar wiegje (bij ons op de kamer... ben echt blij dat ik haar niet op haar eigen kamertje heb liggen zeg!). Om kwart voor 8 weer gedronken bij mij in bed en om 8 uur viel ze zo weer in slaap. Maar nou heeft ze gisteravond de laatste voeding ook gehad een uur nadat ze bij de gastouder nog 150 cc had gedronken, (manlief had een giga-vertraging waardoor we haar pas om kwart over 7 op konden halen... voordeel was dus wel dat ze bij de gastouder haar buikje vol had gedronken en daar drinkt ze de hele fles leeg, van papa accepteert ze hem slechter, (en van mij moet ze hem helemaal niet). En toen dus nog even nagetankt bij mij aan de borst, dus daar kon ze wel even op. Ik krijg het helaas niet voor elkaar om haar die hoeveelheden te laten drinken bij mij live aan de borst... :(
    Ik hoopte vorige week eigenlijk dat het de nasleep van de buikgriep was, (nu 2 weken geleden), maar daarvoor duurt het wel erg lang, dus ik ben bang dat we gewoon een heftige 26-wekensprong gaan krijgen, (waar ze hopelijk ook weer vroeg uit is, als ze daar ook 3 weken vroeger uit is, dan is het nog een maandje uitzingen... :().
    Nouja, idd maar weer in de TUF-modus en ik heb me voorgenomen dat als ik te moe ben, ik me maar ziek meldt op m'n werk. Het mezelf ook even niet te moeilijk maken nu...
    En dan eens zien of we een manier kunnen vinden om langer tussen de nachtvoedingen te krijgen, zodra ze uit deze sprong is... Speen is hier niet echt een optie, die pakt ze niet. Misschien ook een flesje met wat sap dan maar tegen die tijd...

6. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    TUF... die heb ik eerder ergens gelezen hier ;)... en ik heb toen bij eenzelfde topic ook vermeld dat de fase bij ons al maaaaanden duurt. (ook rond de 4mnd begonnen)

MAAR, goed nieuws: vannacht heeft ze geslapen van 22:30 tot 4:15. JAJA! Ik ben dan na die uurtjes aan 1 stuk slapen goed de weg kwijt! hahaha.

Hopelijk komt het door het betere eten wat ze doet (sinds 6mnd aan de bijvoeding, maar dat lukt natuurlijk niet vanaf dag 1). Bv is erg snel verteerd, en dan wil ze weer drinken. Speentje, even vasthouden... kheb het allemaal geprobeerd, werkt niet. Dan maar drinken als ze wakker wordt.

TUFfen is het beste voor je humeur ;)... maar een fase kan best lang duren :(

7. 4days

4days Niet meer actief

Jah, in de meeste gevallen is het probleem na een paar weken weer verdwenen en slapen ze ineens weer veel langer door. Uitzonderingen daargelaten (arme debbie :(, maar nu ze meer en meer bijvoeding krijgt zal dat ook wel goed komen)...

8. raspberry

Ha, nou, hoop toch echt dat het hier een fase is... anders stel ik me ergens op in wat toch niet gaat gebeuren :(

Maarrehm, Debbie: hoe weet je dan dat die Bv zo gemakkelijk verteerd wordt? Ik heb hier ook wel eens zoiets van: heeft ze toch behoorlijk gedronken, en dan wil ze 2 uur later alweer! Nou groeit ze ook megahard, (ze is qua lengte door de bovenste groeilijn van het groeiboekje heen - groeit gewoon een centimeter per week zo'n beetje), maar dan nog... Ik ben hier dus ook wel aan het wijfelen van: is bijvoeding voor onze jongedame dan toch verstandig, zodat ze wat meer calorieen binnen gaat krijgen?
    Aan de andere kant, ben net door de 4maandendip heen, dus dan denk ik ook weer: maar ff afwachten, als het met een paar weken nog zo is, ga ik toch voor de 6 maanden bijvoeden, (maar goed, dan zijn we ook al bijna aan de 6 mnd als ik nog een paar weken wacht, ;)).
    Nouja, eerst nog maar ff TUF-fen...

Deel Deze Pagina