Mijn meiden zijn nu 2 weken oud. Ze drinken steeds beter (zijn met 37 weken gehaald en hebben weekje in zh gelegen ivm drinken) nu vertelde de kraamzorg me dat ze 450cc moeten drinken op de dag. 60cc gemiddeld dus per voeding (8 voedingen op een dag)(wogen maandag 2880, dus van 3k uit gegaan) Maar Ninthe drinkt soms met gemak 100cc leeg. Ze moet nu nog 3 voedingen en zit al op 490. Krijgt ze dan niet te veel binnen? Fenne daarintegen wisselt heel sterk en drinkt 60-90 gemiddeld leeg. Daarbij knoeit ze onder het drinken regelmatig (ik zal zeggen per 5 slokken 2 slokken die er voor groot deel weer uit komen) Moet ik me hier zorgen om maken?(om het knoeien en of ze te weinig binnen krijgt.) Ik merk dat ik door de opname in zh vanwege het drinken erg onzeker ben hierover. Overdag melden ze zich prima om de 3u. Tussendoor liggen ze rustig rond te kijken of slapen. Maar de nachten (vooral bij Fenne) zijn een ramp. Ze drinkt om 22u vaak niet de fles leeg en heeft een uur erna alweer honger (sabbelen op handjes!) soms geven we haar dan nog 30cc erbij (is dit oke?) Ze drinken goed maar willen daarna de slaap niet pakken. Soms wel speentje maar die gooien ze er al erg snel weer uit. Ik zet de wekker op 6uur later (een keer in de nacht mochten ze voeiding overslaan werd gezegd) maar ze komen echt precies 3uur later weer...
Hi. Mag ik er van uit gaan dat je moedermelk geeft via de fles? Als je moedermelk geeft dan mag je net als bij borstvoeding, voeden op verzoek en zoveel als ze zelf drinken. Overdag max. 4 uur ertussen en 's nachts max. 6 uur. Fenne: Heb je al een andere soort fles geprobeerd? Misschien drinkt zij beter uit een andere fles? Dat zij zich ook 's nachts nog om de 3 uur meld is niet vreemd bij 2 weken. Maak je daar geen zorgen om. Let erop dat je de 2 meiden niet gaat vergelijken. Het is een tweeling, maar ieder een eigen persoontje met "wensen". Ze hoeven dus niet hetzelfde te doen met drinken. Groetjes Saskia
nee ik geef flesvoeding. Vandaag zijn ze erg huilerig en komen ze al om de 2.5 uur echt voor eten (smakken op handjes) ik probeer dit te rekken tot de 3u ertussen maar kost flink moeite.
Hoi. Bij kunstvoeding ligt het inderdaad anders. Ze zou inderdaad rond de 450 ml per dag "mogen". Ik zou geen 100 ml per fles geven, dat is inderdaad te veel. Een keertje 70 is niet erg, maar niet elke voeding meer geven. Als Fenne hetzelfde gewicht heeft dan zal zij ook niet veel meer dan 60 ml per voeding moeten krijgen. Ook bij haar is een keertje iets extra's niet erg, maar niet continue. Overleg even met je kraamverzorgende, consultatiebureau of huisarts hoe je dit kan beste kan aanpakken. Groetjes Saskia