Borstontsteking/harde schijf...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door september08, 17 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Hallo,

Hier genoeg dames met borstvoeding ervaring zag ik..
    Dacht stel even hier mijn vraag, misschien herkent iemand het?
    Ik heb voor de 2e keer een ontsteking gehad. De 1e keer, was het 1 dag koorts en pijnlijke borst en een aantal dagen een rode borst. Viel reuze mee.
    Maar nu heb ik na 1 dag pijn en koorts, nog steeds al een dag of 6 een harde schijf in mijn borst. Ik probeer het weg te masseren, lijkt soms kleiner te worden. Maar zit er dus nog steeds. Denk 1/4 van mijn borst?
    Moet ik blijven masseren of gaat dit alleen weg door een antb. kuur ofzo? Wie weet het??!

2. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi!

Een harde schijf kan je idd weg masseren. Mij helpt het om dan lekker onder een warme douche te gaan staan en te masseren. Ook helpt het om mijn zoontje in verschillende houdingen te voeden. Een kindje drinkt de borst het beste leeg aan de kant waar zijn kinnetje zit. Dus wanneer je ervoor zorgt dat je hem zo kan voeden dat zijn kinnetje bij de harde plek zit, dan kan je kindje de verstopping weg drinken.
    Veel succes!

Groetjes Mariska

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Een kwart van je borst is wel veel! Wat ikke 20 zegt klopt wel, maar vraag me af of het niet te groot is? Ik kolfde de kant van de ontsteking leeg en liet luca aan de andere drinken, en bood hem erna nog mijn leeggekolfde borst aan om alles eruit te laten drinken. Onder tussen masseren masseren masseren. Met warm washandje erop. Anders gewoon even de HA bellen en vragen, dan heb je voor het weekend een antwoord. beterschap!

4. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    kwarkcompres erop! gewoon kwark nemen en in een washandje doen en erop leggen, ongeveer 20 min. wordt wel een troepie hoor, dus handdoek erbij houden...
    en masseren, masseren en masseren...

5. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Je borst moet helemaal leeg. Door kolven of doordat je kindje hem helemaal leeg drinkt. Zorg vóór de voeding voor warmte op je borst, dit kan door een warme douche maar bijvoorbeeld ook door een pittenzakje op je borst of zo'n handenwarmertje in je bh. En inderdaad blijven masseren! Je mag ook paracetamol nemen.

6. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Super bedankt voor jullie antwoorden!!!
    Ik blijf masseren en ik zal eens een kersenpit-zakje erop houden, die heb ik wel, goede tip!
    Tja, 1/4 het lijkt natuurlijk altijd groter dan dat het is. Moet morgen toevallig voor laatste 'controle' naar de vk, zal meteen eens voor de zekerheid vragen.

Deel Deze Pagina