Onze zoon is nu ruim 4 maanden en ik ben rustig (1 voeding per 7 dagen) aan het afbouwen met de bv. Ik streef ernaar wel borstvoedingen te blijven geven. Het schema is nu ongeveer als volgt: 06:00 - bv 10:00 - kv 13:00 - bv 16:00 - kv 19:00 - bv 23:00 - bv De voeding van 13:00 wil ik ook graag kv. Ravi weegt bijna 8 kilo (ja, een flinkert) en volgens het CB mocht hij wel 200 cc drinken uit de fles. Nu leek mij dat vrij veel, en dat is het voor hem blijkbaar ook. Eerste instantie dacht ik dat hij verward was, maar hij heeft ook al bv uit de fles gehad zonder enkel probleem. Ik ben toch bang dat het de smaak van de kunstvoeding is (en dat snap ik ergens ook wel). Hij drinkt namelijk met moeite 100 cc op, waarbij hij de laatste druppels echt tegen heug en meug weg krijgt. Tongetje naar buiten, 'nee' schudden en kokhalsen. En hij heeft al vrij snel, na 2 uur, weer flinke trek! Plasluiers heeft hij trouwens voldoende. Ik neig ernaar na 2 uur na een flesvoeding hem bv te geven als hij honger heeft. Dat betekent dat ik het hele schema naar voren haal, en ik de eerste bv van de middag rond zessen zou geven. Helaas red ik dat niet vanuit mijn werk. Of moet ik hem dan kv bij geven? Een extra flesje met 100cc na geven?
Het blijft even uitproberen allemaal. Misschien kun je een andere voeding uitproberen? Frisolac vinden baby's meestal wat smakelijker geloof ik. Je baby feegt gewoon de voorkeur aan jouw melk. Is afkolven voor jou niet een overweging? Of is dat onmogelijk. Ik denk dat je baby borstvoeding in de fles veel smaklijker vindt. Natuurlijk kun je hem wat vaker een flesje aanbieden. Uiteindelijk zal hij het wel gaan drinken. Gelukkig heeft ie wat bij te zetten en heeft hij er in dat opzicht geen last van. gr Linda