geen borst meer?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Beertje13, Jan 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

hallo,

onze zoon is vorige week maandag geboren. ivm afwijking aan de rug twee keer geopereerd.
    voor de operatie heeft hij 1 keer via de borsr eten gehad. hij is twee dagen nuchter geweest. en omdat hij vanwege de operatie op zn buik moest liggen kon ik hem niet goed aanleggen. ook zijn er dagen geweest dat hij niet zn bed uit mocht. hij kreeg dan flesjes met mijn melk erin.
    ik heb bij mn dochter 6.5 maanden bv gegeven dus een leek ben ik niet echt.

ik wil hem graag volledige bv geven. Dus geen afgekolfte flesjes.

Hij hapt goed en zuigt krachtig. maar naar twee keer zuigen vind hij het prima geweest en drinkt hij niet meer. ik leg hem continu opnieuw aan. en dan doet hij hetzelfde. hij ligt lekker, ik zit goed. ik heb voldoende melk. hij kan goed blijven ademen. ivm grote borsten doe ik de rugby houding.

u tips?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Inderdaad liggend voeden of rugby. Houd je kindje dichtbij en praat als het "stilvalt" voorkom dat je kindje in slaap valt of stopt met drinken. pauze mag wel!

Veel bij elkaar zijn helpt inderdaad, lekker in de avond samen buidelen en hem zijn gang laten gaan kan ook fijn zijn voor hem.
    Mogelijk heeft je kindje moeite met overgang naar zelf de voeding tot zich nemen. Je kunt aan de borst een slangetje met jouw melk (slangetje in flesje) aanbrengen. Wanneer je kindje dan zuigt is er direct melkrespons. Je kunt dit ook via een tepelhoedje doen.
    Neem anders even contact op met een lactatiekundige die jou tips kan geven op jullie gericht!

Veel succes!

3. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

super bedankt!!!

Share This Page