Borstontsteking - productie

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Eloa87, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eloa87

Eloa87 Actief lid

27 jun 2011
    149
    0
    0
    gastouder
    Noord-Brabant
    Hey hey,

Vanaf het begin ging de borstvoeding al niet helemaal lekker aan 1 kant, in de zin van pijnlijk en harde stukjes in mijn borst...
    Dit is helaas geeindigd in een borstontsteking aan mijn rechterborst.

Inmiddels zit ik sinds vrijdag aan de antibiotica (5 dagen dus) en is sinds toen mijn productie onwijs naar beneden geschoten.

Ik moet 1 keer per dag mijn borsten leegkolven omdat ik met tepelhoedjes voedt (ook met mijn zoon moeten doen) en zo kolfde ik vrijdag nog 165cc, de dag erna was dat al 100cc, en zojuist kolfde ik maar 40 (!!!!!) cc af van 2 borsten.

Ik zit een beetje in dubio, want ik voedt dus ook met KV sinds dat ik merkte dat mijn meisje totaal niet genoeg kreeg (dit was zondagochtend. Ik gaf een flesje en ze wist niet hoe snel ze hem leeg moest drinken, NA dat ze aan allebei mijn borsten had gevoedt)...

Wachten tot de antibiotica op is, en dan hopen dat mijn productie weer meer wordt???
    Weer om de 2 uur moeten aanleggen en/of kolven zodat het weer beter wordt... of gaan afbouwen en overstappen op KV...

Ik weet het echt niet meer...!!!! Heb namelijk ook nog een 3 jarig ventje rondlopen, dus makkelijk is het niet om heel de dag bezig te zijn met voeden :(

:(:(

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou meteen met de huisarts bellen en vragen om syntocinonspray. Dat wekt de toeschietreflex op, en dat is momenteel, nu je moet kolven om je borsten goed leeg te krijgen heel belangrijk.

Verder zou ik even na ELKE voeding kort kolven, met behulp van die spray, om te zorgen dat je borsten steeds goed leeg zijn. Wat je dan kolft kun je ook meteen aan je dochter geven.

Daarnaast, kijk eens hoe voeden zonder tepelhoedjes gaat. Eigenlijk zou je die alleen maar onder begeleiding van een lactatiekundige moeten gebruiken, juist om complicaties zoals borstontstekingen te voorkomen.

Deel Deze Pagina