Op 1 november ben ik bevallen van dochter Alexandra. Vanwege ingetrokken tepels lukte het niet haar aan te leggen en ben ik begonnen met kolven. Dit is pas na een week op gang gekomen, maar echt veel is het tot nu toe niet. Ik kolf elke 2 a 3 uur ('s nachts niet) en er komt ongeveer 50 ml uit (beide borsten bij elkaar). Ik kolf met de Medela Symphony. Ik heb Syntocin van de dokter maar het maakt geen verschil met de opbrengst of ik dit gebruik of niet. Het rare vind ik dat ik elke dag bij de kolfsessie van rond 12 uur, opeens ongeveer 100 ml heb. De eerste ochtendsessie is ong 20 ml, daarna 100 ml en de rest van de dag ong 50 ml. Heb je tips hoe ik dit omhoog kan brengen? P.S. Ik ben na de bevalling bijna 2 liter bloed verloren. Mijn hb gehalte was bij het verlaten van het ziekenhuis 3 dagen later 3,6. Een week geleden was het al gestegen naar 4,5. Verder voel ik me overigens goed, ik heb niet zo'n last van dit lage niveau. Heeft mijn lage hb gehalte er misschien iets mee te maken?
Hallo, Jeetje wat ben jij dapper bezig zeg! Zo frequent kolven en dat het dan niet hoger wordt.....daar zou je juist een rot gevoel van krijgen....terwijl jij gewoon doorgaat! Pluim daarvoor! Dat je in de ochtend wat minder kolft lijkt me te verklaren uit het feit dat je niet kolft in de nacht. Je lijf is dan niet gewoon om dan een voeding klaar te hebben. Je gebruikt al syntocinon, je gebruikt ene goede kolf dus wat kan je nog meer doen. Evt kan je nog pauzes tijdens het kolven inlassen. Eerst borsten masseren, dan 7 minuten kolven. Masseren, 5 minuten, Masseren 3 minuten. Ik zal je ook nog wat prive mailen Succes Ilse