Na 6 maanden nog steeds stuwing

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door KakieLakie, 20 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik heb een vraag. Ik geef mijn dochter van bijna 6 maanden nog borstvoeding naar alle tevredenheid. Het enige probleem wat ik heb, is dat ik 's nachts nog steeds last heb van stuwing. Mijn borsten zijn overvol, hard en zeer pijnlijk. Iedere morgen word ik wakker met natte plekken en een nat matras. Natuurlijk, als er een nachtvoeding is geweest is het minder, maar ik heb er nog last van. Ik heb geprobeerd om 's avonds te kolven maar dat hielp niet. Nu kolf ik al enige tijd niet meer 's avonds of 's ochtends omdat ik dacht dat dat mijn productie juist zou stimuleren. Wat kan ik hiertegen doen, want ik zou het wel weer eens lekker vinden om een nacht goed te slapen zonder pijn.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,
    Lastig inderdaad. Vraagje, slaap je met een beha aan. Dan is de eerste stap omzonder steun van beha te gaan slapen. Dit houdt namelijk het lekken en stuwing soms in stand. Badlaken in bed, drienachten doeken bij de hand, dan zou je verbetering mogen merken. Slaap je niet met beha, dan starten met kopje saliethee eind avond. Salie tempert de productie. Langzaam uitproberen, kopje per avond.
    Succes

3. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Bedankt voor het antwoord. Ik slaap niet met beha aan, ik had al begrepen dat druk voor extra productie kan zorgen. Ik durf niet echt salie thee te drinken, ik ben bang dat mijn productie dan teveel keldert. Ik had namelijk een moeizame start, het kwam niet goed op gang. Als het langer doorgaat, dan zal ik het wel proberen. Bedankt!

Deel Deze Pagina