Hallo, ik ben sinds 12 dagen trotse moeder van een klein meisje en vanaf dag 1 kolf ik. (Door laag geboorte gewicht, veel afvallen en te zwak voor aan de borst kolf ik nogsteeds voor de kleine) De bv is al snel goed op gang gekomen en nu heb ik eigenlijk zoveel melk dat ik niet goed weet wat ik er mee moet? Ik heb al een voorraad in de vriezer en een voorraad in de koelkast.. ik kolf ongeveer 4 a 5 keer per dag. En per keer kom ik vaak aan de 200cc. Terwijl me kleine nog maar 55cc drinkt per voeding. Wat is handig gewoon zo Door blijven gaan en af en toe een voeding invriezen of iets gaan afbouwen? En dan nog 1 vraagje.. ik kolf savonds rond 12 uur voor het laatst en dan tot 7 uur sochtends ongeveer niet.. dan word ik natuurlijk wakker met hele volle harde pijnlijke borsten.. noem je dit ook stuwing? Of zijn dit gewoon volle borsten.. ik heb namelijk niet veel meegekregen over stuwing.. Alvast bedankt! Groetjes.
Hoi, gefeliciteerd met je meisje. Ik zou de productie nu nog niet afbouwen, enerzijds omdat je in de eerste 4 tot 6 weken zit waar vraag en aanbod op elkaar afstemmen, anderzijds omdat je kindje nu nog niet zoveel drinkt, maar straks wel meer nodig zal hebben. Hoeveel drinkt je kindje nu en hoeveel voedingen krijgt het. de spanning die je omschrijft in denacht is stuwing inderdaad, omdat er zoveel tijd tussen de laatste en eerste voeding zit. He kan zijn dat je kindje straks als het goed op kracht is en alles zelf regelt voor een nachtvoeding komt, nu zou je kunnen kolven, evt met de hand, alleen om even spanning eraf te laten lopen. De melk die je nu teveel hebt zou ik invriezen inderdaad. Misschien is het fijn voor je als je een keer met iemand om de tafel kunt over wat je kunt verwachten, hoe je kindje nu drinkt en hoe het straks zal gaan. succes verder en geniet van je dochtertje