Pijnlijke borsten en melkproductie anderhalve maand na stoppen bv?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by indy22, Mar 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. indy22

indy22 Fanatiek lid

Oct 20, 2012
    1,829
    25
    38
    Ik ben nu ruim anderhalve maand gestopt met de borstvoeding.. Dit is allemaal heel geleidelijk gegaan, mijn zoontje kreeg steeds minder zin, de productie nam af, ik ging een weekendje weg en daarna was het helemaal over.

Het gekke is dat ik na een maand een hele zere linkerborst kreeg met een grote harde plek erin. Zodra ik zachtjes op mijn borst drukte (niet aan mn tepel zitten ofzo he, maar echt gewoon druk tegen mn borst, bijvoorbeeld mn kindje optillen en dat hij daarbij tegen mijn borst aan komt) kwam er melk uit. Dit is drie of vier dagen zo doorgegaan en toen zakte het weer af. Maar nu gebeurd dus hetzelfde met mijn rechterborst. Enorm pijnlijk, voelbare bulten en het lekt..
    Is dat normaal? En hoe lang kan dat doorgaan? En is er iets wat ik er tegen kan doen? Kolven of iets dergelijks lijkt me niet handig omdat ik het dan misschien alleen maar weer meer op gang breng maar het is wel enorm pijnlijk:(

Ik kan m'n zoontje niet meer aanleggen, die heeft echt totaal geen behoefte aan bv meer op de een of andere manier..

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

het kan zijn dat je cyclus weer op gang is en dat het daaraan gelinkt is: je borsten voelen dan vaak op enige moment gevoeliger, bobbeliger, pijnlijker, soms zelfs strakker.

Wanneer je geen melk actief verwijderd zou ik er niet zo veel aan doen tenzij je echt rode plekken en zo gaat krijgen. Het is niet ongewoon dat je na het stoppen van een goede melkproductie nog weken, maanden melk produceert. Bij langdurig ongemak kun je bij je huisarts eens praten over je hormoonwerking: mogelijk heb je een wat overproductieve reactie.

Share This Page