Hallo, Ik heb een vraagje, mijn dochter is nu iets meer dan 4 week oud en kan slecht in slaap komen overdag. s'nachts gaat het wel goed, maar voor mijn gevoel drinkt ze dan te weinig en valt dan weer in slaap. En wil ze niet nog de andere borst. Prima zou je zeggen, maar nog geen anderhalf uur later heeft ze weer honger. Vannacht was het 2 uur 4 uur 6 uur. Terwijl ze daarvoor wel gewoon dronk verschonen en dan de andere borst. En dan sliep ze zo 3 of 4 uur. Vanwaar deze omslag. Zie ik iets over het hoofd. Na de voeding van 23 uur slaap ze dus wel langer en wil ze wel 2 borsten. Rara. Hoop dat je me iets duidelijkheid kan geven. Groetjes
hoi, ik kan je geen pasklaar antwoord geven. wel zou je kunnen kijken of je haar iets langer 'bij de les' zou kunnen houden. door goed te kijken naar hoe ze drinkt: neemt ze iets langer pauze, dan wisselen naar de andere kant. door op deze manier bijvoorbeeld 3 keer te wisselen (vaker mag natuurlijk!) krijgt ze de gelegenheid om voldoende voeding tot zich te nemen en is je melk mogelijk iets vetter van samenstelling (kan ze lekker op door slapen!) overleg eens op het cb over haar patroon overdag. mogelijk is ze geholpen met bijvoorbeeld een deel bakeren voor het slapen gaan? wordt ze minder snel wakker van een prikkel uit de omgeving. vraag het maar eens. groetjes en succes heidi margit
Bedankt voor je antwoord. Slapen gaat nu voor het grootste deel goed. Ik heb haar in een slaapzak waar de mouwen van dicht zijn genaaid en dat werkt perfect. Ze slaapt veel eerder in. Alleen 's nachts gaat het nog niet helemaal geweldig. Het slapen wel, maar het drinken. Als ze om 22 uur wat krijgt slaapt ze over het algemeen tot half 3, maar daarna is het kwart voor 5, 7 uur en dan 9 uur. Meestal slaapt ze daarna weer tot een uur of 12 door. Ik probeer wel te wisselen, maar meestal wil ze dan niet meer en haar ogen vallen alweer dicht. Ik moet over 3,5 week weer aan het werk, dus zou prettig zijn als ze wat regelmatiger werd. Nu vind ik het nog niet zo erg, want dan slaap ik gewoon wat langer uit. Op het CB zeggen ze dat ik haar na de half 3 voeding niet eerder wat moet geven als er 3 of 3,5 uur voorbij is en haar moet laten huilen, want vind jij hiervan? Alvast bedankt.
Zo als vanmorgen bijvoorbeeld heeft ze om 9 uur wat gehad en slaapt dan ongeveer 1 uur en wordt dan wakker, dan geef ik haar de speen en slaapt ze zo door tot 12 uur/half 1. Zou ik dit dan kunnen proberen na de half 3 voeding als ze weer snel wakker wordt. Ze pakt alleen de speen als ze echt geen honger heeft anders wil ze hem niet
hoi, hoe is het nu? nog aan het tobben? je gaat al bijna werken. Ik weet niet of het nog nodig is, maar toch even kort antwoord: ik denk niet dat je haar tot drie uur na de voeding moet laten huilen. zo verbruikt ze energie die ze niet hoeft te verspillen. Komt ze binnen de drie uur, dan zou je nog eens dezelfde borst kunnen aanbieden, zodat ze wat vettere melk krijgt wellicht. speentje kun je aanbieden, maar blijf letten op voedingssignalen en plasluiers, let er op dat je niet ongemerkt een voeding overslaat. als ze echt honger heeft zal ze daar waarschijnlijk ook niet tevreden mee zijn. Heb je nog vragen, laat het dan weten. hartelijke groet, heidi margit